Carrefour își regândește formatul de retail în favoarea magazinelor mici
Pe fondul provocărilor pe zona formatului de retail de mari dimensiuni (hypermarket), Carrefour Italia a decis să micșoreze suprafața a cinci dintre cele 51 de hypermarketuri, scrie Il Sole 24 Ore.
Ca parte a planului de transformare Carrefour 2022, retailerul ia în considerare reorientarea modelului său de retail axat pe locații de mari dimensiuni spre magazine mai mici, ceea ce ar duce la un număr de aproximativ 590 de concedieri pentru cele cinci magazine implicate în proces.
De asemenea, acest proces include o investiție de 400 de milioane de euro în dezvoltarea de magazine de mai mici dimensiuni și servicii personalizate, în extinderea sortimentației și lansarea de marketplace-uri pe food și non-food.
În plus, oferta online a retailerului va fi îmbunătățită prin deschiderea a patru magazine hibrid în Milano, Roma și Torino.
Potrivit planurilor de expansiune, în următorii patru ani Carrefour va deschide 100 de noi magazine sub formatul Market și 200 de locații sub brandul Express.
Cu o rețea de 12.000 de magazine în mai multe tipuri de format, localizate în 30 de țări, grupul Carrefour este unul dintre cei mari comercianți din lume. Carrefour deservește circa 105 milioane de clienți în întreaga lume și a afișat vânzări totale de 88,24 miliarde euro în 2017. Grupul are peste 380.000 de angajați.
Vânzările totale ale Carrefour în România (incluzând TVA) au ajuns la finalul anului trecut la 2,13 miliarde de euro, după ce compania a finalizat 34 de proiecte de expansiune în cursul lui 2018, dintre care două hypermarketuri în provincie și 4 magazine cash & carry cu discount Supeco.



