Carrefour deschide primul magazin BIO din Belgia
Retailerul francez Carrefour a deschis primul magazin sub sigla Carrefour BIO în Bruxelles prin care urmărește să crească accesibilitatea produselor organice pentru cât mai mulți consumatori, scrie Esmmagazine.com.
Magazinul este situat în comuna Woluwe-Saint-Lambert, aparținând Bruxelles-ului, și are o suprafață de 200 mp și o sortimentație formată din peste 3.000 de produse, de la paste, legume, cereale, până la fructe uscate, ceai, cafea, dulciuri și biscuiți.
De asemenea, din oferta Carrefour BIO fac parte 22 de sortimente de brânzeturi incluzând Tomme, Roquefort, Gorgonzola, Gouda, respectiv brânză de capră. În plus, gama de panificație cuprinde articole precum pâine și produse de patiserie organice.
Din punctul de vedere al strategiei retailerul intenționează să ofere prioritate produselor locale și a încheiat în acest sens parteneriate cu Tambourine Farm și Bonjour Maurice. În prezent, aproximativ 100 de produse provin din Belgia.
Totodată, fructele și legumele sunt comercializate fără a fi ambalate, o decizie în linie cu angajamentul retailerului de a oferi cât mai multe ambalaje 100% reciclabile.
Primul magazin Carrefour BIO a fost deschis în anul 2016, în Lyon. În paralel cu acest proiect retailerul intenționează să dezvolte rețeaua SoBio, achiziționată în iulie anul trecut. Cele opt magazine deținute de So.bio sunt localizate în sud-vestul Franței, iar tranzacția face parte din planul de transformare al Carrefour.
La nivel de grup, Carrefour a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de peste 20 de miliarde de euro, în crește cu 2,8%, respectiv 2,7% în termeni like-for-like. La finalul primului trimestru, retailerul opera 12.102 unități comerciale, după 122 de deschideri și 131 de închideri. Cele mai multe deschideri au fost bifate în regiunea din care face parte și România (+56 de magazine noi), însă în aceeași regiunea s-au înregistrat și cele mai multe închideri: 75.
Carrefour este unul dintre cei mai importanți retaileri prezenți pe piața locală. În 2018, vânzările totale ale Carrefour în România (incluzând TVA) au ajuns la 2,13 miliarde de euro (10,5miliarde de lei), în creștere cu 10% comparativ cu 2017.