Carrefour anunță lansarea unei noi cooperative exclusive la Malu Spart, în județul Giurgiu
Carrefour România pregătește lansarea celei de-a 11-a cooperativă exclusivă la Malu Spart în această lună, în județul Giurgiu. „Grădina Noastră din Malu Spart face parte din planul nostru anual și pe termen lung de asigurare a necesarului de produse românești și, în același timp, de responsabilitate pe care noi o avem față de producători și față de fermieri pentru a asigura activitate economică”, a explicat Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.
Pentru început, noua cooperativă va fi formată din cinci producători, dar se va dezvolta treptat. În acest moment, Carrefour numără 28 de cooperative pentru legume proaspete dintre care zece cultivă și livrează exclusiv pentru Carrefour. Acestea sunt Grădina Noastră din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești și împreună reunesc peste 340 de fermieri.
Cooperativele parte din programul Grădina Noastră au livrat în magazinele Carrefour peste 60 milioane de unități de fructe și legume, în perioada 2023-2024. În topul cooperativelor care au livrat cele mai multe cantități de fructe și legume se numără Cooperativa Grădina Noastră din Vărăști (30 milioane de unități de legume), iar la polul opus se află Cooperativa Grădina Noastră din Fierbinți (95.000 de unități de varză, ardeioase, vinete, dovlecei, țelină).
„Este esențial să colaborăm cu producători diversificați din întreaga țară, pentru a asigura un sortiment variat de produse proaspete, care să ofere atât un gust excelent, cât și o calitate nutritivă ridicată. Ne angajăm să extindem continuu portofoliul nostru de furnizori locali, în special pe segmentul de produse proaspete, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților noștri. În prezent, lucrăm cu peste 600 de producători ultra-locali, care livrează în magazinele Carrefour dintr-o rază de până la 50 km. Acest lucru ne permite să oferim clienților produse proaspete chiar și la doar șase ore de la recoltare”, a declarat Jagoda Zientara, Director Comercial și Aprovizionare Carrefour România.
Carrefour continuă să sprijine agricultura locală, contribuind la dezvoltarea comunităților rurale din România. Această tendință de a cumpăra produse locale se poate observa și din studiul Carrefour, desfășurat cu Ipsos Research, care arată că românii și spaniolii aleg produsele alimentare în funcție de proveniența lor, iar consumatorilor francezi li se pare importantă și grija retailerilor față de producătorii parteneri. În perioada 2023/2024, cooperativele din România au înregistrat vânzări impresionante pentru top cinci produse, incluzând pepene verde, cartofi noi albi, varză albă, pătrunjel verde și castraveți cornichon.
Printre producătorii ultra-locali, cei aflați la o distanță de maximum 50 de km de magazinele Carrefour, cel mai mic a fost producătorul Vaida Narcis din Vrancea, care a livrat 1.478 de bucăți de sparanghel verde, în valoare de 21.103 lei. Pe de altă parte, cel mai mare producător ultra-local, Marin Hagiu din Adunații Copăceni, a avut o performanță remarcabilă, livrând 6,3 milioane de unități de legume, alături de 102.172 kg de fructe și legume, cu o valoare totală de 9,9 milioane lei.
Carrefour România este retailerul cu cea mai extinsă rețea de producători locali și ultra-locali, cu aproximativ 1.450 de furnizori parteneri. Dintre aceștia, peste 600 sunt ultra-locali.
În studiul Ipsos Research x Carrefour, printre primele trei criterii atunci când aleg produsele alimentare se numără:
● În România: proveniența românească, producția locală a acestora, conținutul echilibrat;
● În Franța: proveniența franceză, remunerația echitabilă pentru producători, producția locală a acestora;
● În Spania: proveniența spaniolă, producția locală a acestora, conținutul echilibrat.
În același studiu se mai menționează și faptul că:
● 66% dintre români își doresc produse fără pesticide și 61% și le doresc fără antibiotice
● 55% dintre francezi își doresc produsele fără pesticide și 59% și le doresc fără antibiotice
● 58% dintre spanioli își doresc produsele fără pesticide și 59% și le doresc fără antibiotic
De aceea, Carrefour România a lansat cel de-al doilea capitol al programului Act for Food, prin care susține accesul clienților la cele mai bune produse alimentare la prețuri corecte. Astfel, Carrefour își consolidează obiectivul bazându-se pe o serie de piloni esențiali care sprijină clienții în tranziția către obiceiuri alimentare mai sănătoase, prin oferirea de produse gustoase și la cele mai bune prețuri: peste 1.000 de produse BIO la cele mai mici prețuri, 95% din produsele Carrefour La Piață provin de la furnizori locali, cele mai înalte standarde de calitate, la prețuri corecte, eliminarea a 100 de aditivi contestați din produsele marcă proprie pentru a oferi gustul cel mai bun, precum și susținerea gustului autentic românesc al produselor proprii prin utilizarea rețetelor tradiționale.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.