Cade și ultima redută a hard-discountului european: Aldi Belgia vrea să listeze branduri fanion

Rețeaua Aldi renunță la politica de a lista exclusiv mărci proprii în Belgia, având demarate negocieri față în față cu mai mulți furnizori naționali pentru a aduce la raft brandurile-fanion din FMCG, potrivit unor surse din piața belgiană citate de revista de retail Gondola. În Belgia și în mai multe țări din vestul Europei, retailerul rămăsese până acum fidel politicii de hard discount care ignoră brandurile producătorilor (cu mici excepții), în favoarea mărcilor proprii. Asta în ciuda faptului că magazinele din Germania și Franța începuseră încă din 2012 să comercializeze mărcile producătorilor, Nutella, Kinder, Mars, Snickers și M&M’s fiind printre primele A-brands care au avut “privilegiul” de a intra în Aldi. Cade și ultima redută a hard-discountului european: Aldi Belgia vrea să listeze branduri fanion

Jurnaliștii de la Gondola pun această schimbare strategică pe seama faptului că Aldi pierde teren în fața competitorului său direct Lidl, pe piața belgiană. Cu 439 de magazine operaționale, care îi asigură o rată de penetrare de 79% la nivel național, rețeaua deține în prezent o cotă de piață estimată la 10,6% din comerțul alimentar. Problema sa este însă frânarea creșterii vânzărilor: de la +4,3% în 2013 a ajuns la un ritm de doar 0,6% în 2015.


Citește și

Fondatorul EasyJet lansează un concept de retail low-cost

Cum s-a reconfigurat topul mondial al retailerilor în 2015?

ITALY: Aldi to enter Italian market in 2018


Pe o piață “anemică” – așa cum este caracterizat retailul belgian care oferă puține perspective de expansiune -  Lidl s-a dovedit a fi în ultimii ani mult mai activ decât Aldi: s-a repoziționat ca Smart Discounter și specialist în produse proaspete, a mizat pe o comunicare intensă cu consumatorii și a investit în logistică și transport. Prin comparație, Aldi încă optează pentru o comunicare ternă, bazată pe instrumente deja testate care nu au ținut pasul cu vremurile. Cu alte cuvinte, în timp ce Lidl investea masiv în reinventarea comerțului cu discount pe piețele din Europa, Aldi continua să se agațe cu  încredere de modelul rigid de hard-discounter. Mai mult, Lidl Belgia a listat încă din 2008 peste 100 de mărci naționale selectate din rândul brandurilor de top din FMCG.

Bineînțeles, sunt puține șanse ca listarea unor mărci naționale - chiar dacă vorbim despre branduri de top în categoriile lor – să contribuie semnificativ la creșterea vânzărilor Aldi. Potrivit datelor publicate de www.gondola.be, în rețeaua Lidl brandurile de producător încă dețin o pondere mică în totalul vânzărilor, de 1.5%, însă listarea lor este argumentată prin faptul că, oricât de mult s-ar orienta după cel mai mic preț la raft, consumatorul nu este dispus totuși să renunțe la toate mărcile emblematice cu care s-a obișnuit.

Prin urmare, deschiderea către brandurile de top ale producătorilor cu siguranță nu va fi poțiunea magică de creștere a vânzărilor pentru retailerul german, însă reprezintă un prim semnal de schimbare a strategiei Aldi – ultimul mohican al hard-discountului european.

Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul Aldi are pe listă investiții de peste 600 mil. euro în UK
Discounterul german Aldi și-a bugetat investiții de peste 550 de milioane de lire sterline (644 milioane de euro) în extinderea rețelei de...
Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări
Aldi Nord își consolidează structurile de logistică și vânzări
Retailerul Aldi Nord urmărește să își simplifice structura de vânzări și să optimizeze lanțul logistic pentru magazinele sale din Germania....
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Aldi vrea 50 de noi magazine în Spania în acest an
Discounterul Aldi intenționează să inaugureze 50 de magazine noi în Spania în acest an. Planurile de expansiune din 2024 continuă strategia...
Ritm alert de expansiune pentru Aldi în SUA ca urmare a unei mega-tranzacții
Ritm alert de expansiune pentru Aldi în SUA ca urmare a unei mega-tranzacții
Discounterul german Aldi a anunțat achiziția a peste 400 de magazine sub brandurile Winn-Dixie și Harveys în SUA, scrie Esmmagazine.com. Cele...
Aldi investește 400 mil. euro în businessul din Franța
Aldi investește 400 mil. euro în businessul din Franța
În ciuda achiziției recente a Leader Price, retailerul Aldi performează sub așteptări în Franța, alocând alte 400 de milioane de euro în...
Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie
Aldi, în top patru retaileri în Marea Britanie
Discounterul german Aldi își continuă ascensiunea la nivel european și reușește să intre în clasamentul celor mai mari patru retaileri din...