Aldi investește 400 mil. euro în businessul din Franța
În ciuda achiziției recente a Leader Price, retailerul Aldi performează sub așteptări în Franța, alocând alte 400 de milioane de euro în logistică și expansiune pentru a redresa operațiunile, scrie Retaildetail.eu.
Cu peste 1.300 de magazine în Franța, Aldi nu reușește să depășească o cotă de piață de 3%, mult sub procentul deținut de rivalul Lidl (8%). Achiziția a 567 de magazine de la discounterul Leader Price în 2020 nu a îmbunătățit situația, tranzacția influențând negativ profitabilitatea.
Investiția de 400 de milioane de euro va fi direcționată spre construcția a trei centre de distribuție și extinderea capacității de depozitare, care să susțină expansiunea viitoare.
Citiți și: Quo Vadis? Retailul alimentar din Europa Centrală și de Est în 2022
Suma totală investită de retailer începând cu 2018 este de două miliarde de euro în operațiunile din Franța. Cu toate acestea, un exit din Franța, așa cum s-a întâmplat în 2022 în Danemarca, nu reprezintă o opțiune pentru discounter date fiind investițiile importante și potențialul pieței franceze. Discounterul german deținea în Danemarca 188 de magazine. În schimb, Aldi a precizat că se va concentra pe dezvoltarea rețelei în alte opt piețe importante din Europa. Recent, Aldi Nord a anunțat că intenționează să deschidă până la 600 de noi magazine în Polonia, în următorii cinci ani, și vrea să crească numărul unităților operate în această țară de la 200 până la câteva mii în decurs de zece ani. Mai mult, compania a anunțat investiții de peste un miliard de euro în extinderea rețelei de magazine din Marea Britanie, țară în care compania a reușit să intre în top patru cei mai importanți retaileri, clasament neschimbat în ultimii zece ani.