BNP Paribas: 66% dintre clienți intenționează să își ajusteze cheltuielile
BNP Paribas Personal Finance București, prin marca sa comercială Cetelem, a derulat în rândul clienților din portofoliu un studiu care și-a propus să măsoare percepția și comportamentul financiar în contextul pandemiei COVID-19. Conform studiului, impactul general resimțit de clienți a fost unul ridicat, 62% declarând că au avut de suferit. În ceea ce privește comportamentul financiar actual, cea mai mare repercusiune declarată este la nivelul consumului, 66% dintre clienți intenționând să își ajusteze cheltuielile. Dintre aceștia 33% spun că ar dori să economisească mai mult, iar 33% au în vedere să reducă sumele cheltuite.
„Prima jumătate a acestui an a fost o perioadă sub semnul neprevăzutului, al incertitudinilor, o perioadă de regândire a priorităților pentru mulți dintre noi. Intențiile de economisire și de consum sunt, cu siguranță, un barometru de evaluare a impactului pandemiei asupra deciziilor financiare. Am considerat esențial să avem o imagine de ansamblu asupra percepției și atitudinii celor peste 650.000 de clienți din portofoliul actual Cetelem, cu privire la contextul actual, post stare de urgență și în timpul stării de alertă, dar și în perioada următoare. Încă dinainte de debutul pandemiei tendința de economisire a fost observată în concluziile ediției 2020 a studiului pan-european L'Observatoire Cetelem. Acesta ne-a arătat că preocuparea românilor pentru economii a fost cu 11% mai mare față de 2018, cea mai importantă creștere din Europa, cu peste 18 procente deasupra mediei UE (69% vs. 51%), iar intenția de a cheltui mai mult a scăzut față de anul anterior cu 13 procente (50% în 2020 vs. 63% în 2019). Putem concluziona că această direcție către reducerea consumului s-a accentuat în contextul COVID-19", declară Simona Tărtăcuță, director Marketing și Produse.
Impactul contextului COVID 19 asupra comportamentului financiar
În ceea ce privește categoriile de produse pe care le vor cumpăra mai mult decât de obicei, observăm că se menține preferința pentru produse de igienă (31%) și produse alimentare (28%) aceste produse fiind achiziționate în cantități mai mari pe fondul incertitudinii sporite din perioada de început a pandemiei. La fel stau lucurile și pentru categoria electrocasnice, 14% dintre respondenți declarând că vor investi mai mult în aceste tipuri de produse care echipează universul casei.
Și alegerea modalității de plată va fi diferită. Conform răspunsurilor primite, 18% dintre participanții la studiu intenționează să își realizezeze cumpărăturile online, iar 36% vor utiliza Internetul mult mai frecvent decât în perioada anterioară pandemiei.
Studiul BNP Paribas Personal Finance realizat în luna iulie a acestui an de D&D Research în rândul clienților băncii și-a propus să măsoare percepția și comportamentul financiar ]n contextul pandemiei COVID-19. Cercetarea a inclus un eșantion de 405 persoane intervievate telefonic, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani.





