Bilanțul extinderilor în retailul local în luna februarie
Retailerii prezenți pe piața locală continuă să investească în dezvoltare, bifând 27 de magazine noi în luna februarie. Prin comparație cu luna ianuarie, ritmul de extindere a fost ușor mai redus, retailerii, atât cei internaționali, cât și jucătorii locali, deschizând per total cu 5 unități mai puțin. Dincolo însă de acest aspect, trebuie menționat faptul că pe harta expansiunii au apărut însă două concepte noi de magazine, cora Urban și ProfiGo.
După aproape opt ani cora a reluat expansiunea și a lansat pe piața locală cora Urban, un mix între online și magazin de proximitate. Prima locație cora Urban a fost deschisă în cartierul Militari Residence, în Dudu, Chiajna (jud. Ilfov) și este un ”magazin mic cu ofertă de hypermarket”.
Cât despre ProfiGo, primele două magazine au fost inaugurate la Timișoara, fiind vorba despre două unități remodelate. „Viitorul ProfiGO este o combinație de discounter și convenience, cu o gamă destul de largă de sortiment ready to eat/alimente la pachet, iar experiența noastră de până acum arată că avem șansa să câștigăm această piață”, susține Pawel Musial, Director General Profi Rom Food.
Ca toate conceptele noi implementate de retailer, și ProfiGO reprezintă un proiect pilot și, în funcție de rezultatele obținute, va fi extins la nivel național. Dezvoltarea rapidă se va vedea abia de anul viitor, dar primele estimări vorbesc despre un număr de 10-15 magazine ProfiGO.
Din punct de vedere numeric, în continuare, topul celor mai expansivi retaileri este deținut de Profi, care a bifat luna trecută 16 deschideri, apropiindu-se de pragul de 1.450 de locații la nivel național. Dintre acestea, 10 sunt sub formatul Profi City, patru sunt Profi Loco și două Profi Standard.
Investiții în expansiune au fost finalizate luna trecută și de către Mega Image care a bifat trei deschideri pe formatul de supermarket, dintre care două în Sibiu și una în Rediu, județul Iași. Și Carrefour a continuat dezvoltarea dincolo de granițele Capitalei, inaugurând un magazin Express în Cluj-Napoca.
Cât despre segmentul discounterilor, Lidl s-a extins luna trecută cu două unități comerciale, ajungând la 294 de magazine. Totodată, retailerul a inaugurat primul magazin cu acoperiș verde din Ploiești, al 12-lea de acest tip din portofoliul companiei. Penny a deschis luna trecută o singură locație, fiind la un pas de pragul de 280 de locații la nivel național.
În ceea ce privește jucătorii independenți, rețelele Annabella, Diana și Home Garden au inaugurat câte o locație.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).