Bilanțul deschiderilor în retailul modern în mai

Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune, în luna mai fiind inaugurate 17 unități comerciale. Campionul deschiderilor este și luna aceasta Profi, care a bifat 10 magazine noi, fiind urmat de Mega Image cu 5 unități. Pe locul al treilea în top se află Lidl și Selgros, fiecare dintre ei inaugurând câte un magazin. Bilanțul deschiderilor în retailul modern în mai

Din cele zece locații inaugurate de Profi, cinci dintre acestea funcționează în formatul standard, patru în formatul de proximitate Profi City și una sub brandul Profi Loco. Prin aceste deschideri, retailerul deținut de fondul de investiții polonez Enterprise Investors a ajuns la pragul de 401 unități comerciale operate în 191 de localități la nivel național.

Retailerul belgian Mega Image s-a concentrat luna aceasta pe extinderea rețelei de proximitate, inaugurând patru magazine sub brandul Shop& Go și un supermarket Mega Image. Astfel, Mega Image deține în prezent 477 de magazine, operate sub brandurile Mega Image, Shop&Go și Gusturi Românești.

Lidl, parte a grupului german Schwarz, și-a continuat investiţiile în România prin inaugurarea unui magazin în Târgu Mureș, ajungând astfel la o rețea de 195 de unități operate la nivel național. Aceasta este a treia deschidere pe care retailerul german o bifează de la începutul anului, în condițiile în care targetul anunțat pentru 2016 este de 10 magazine noi.

Tot în Târgu Mureș a deschis și Selgros magazinul cu numărul 20, aceasta fiind prima sa inaugurare după patru ani. De altfel, retailerul și-a reluat planurile de expansiune cu un concept nou – magazinul în format compact, fiind o noutate nu doar pe plan local, ci și la nivel de grup.

Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Universul de Retail: www.universulderetail.ro.

analiza ika retail alimentar comert modern 2024 principalele lanturi de retail alimentar cumparaturi cum evolueaza retailul modern in romania. vezi pe revistaprogresiv.ro.
Anul reinventării în piața locală de retail
Dacă descriem piața de retail modern din 2024 într-un cuvânt, acesta ar fi reinventare – fie că vorbim de concepte și formate noi de...
fatada magazin Profi, lant de retail preluat de Ahold Delhaize. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi țintește borna de 1800 de magazine până la finalul anului
Profi, unul dintre cei mai importanți jucători activi pe piața locală, continuă investițiile în expansiune și vrea să ajungă aproape de...
expansiune
Investițiile în concepte noi mută expansiunea pe plan secund în retailul local
Deși cu un ritm de expansiune semnificativ mai lent prin comparație cu anul precedent, prima jumătate a acestui an a fost una a premierelor bifate...
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, anunță achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro,...
Proximitatea, cheia dezvoltării pieței locale de retail
Proximitatea, cheia dezvoltării pieței locale de retail
186 de magazine noi au apărut pe harta retailului local în prima jumătate a acestui an, proximitatea fiind punctul central al retailerilor...
 Ritm constant de extindere pentru retailerii internaționali în luna mai
Ritm constant de extindere pentru retailerii internaționali în luna mai
Expansiunea a rămas pe lista de priorități a jucătorilor internaționali prezenți pe piața din România, astfel că în luna mai au fost...