Bilanțul deschiderilor în retailul modern în mai
Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune, în luna mai fiind inaugurate 17 unități comerciale. Campionul deschiderilor este și luna aceasta Profi, care a bifat 10 magazine noi, fiind urmat de Mega Image cu 5 unități. Pe locul al treilea în top se află Lidl și Selgros, fiecare dintre ei inaugurând câte un magazin.
Din cele zece locații inaugurate de Profi, cinci dintre acestea funcționează în formatul standard, patru în formatul de proximitate Profi City și una sub brandul Profi Loco. Prin aceste deschideri, retailerul deținut de fondul de investiții polonez Enterprise Investors a ajuns la pragul de 401 unități comerciale operate în 191 de localități la nivel național.
Retailerul belgian Mega Image s-a concentrat luna aceasta pe extinderea rețelei de proximitate, inaugurând patru magazine sub brandul Shop& Go și un supermarket Mega Image. Astfel, Mega Image deține în prezent 477 de magazine, operate sub brandurile Mega Image, Shop&Go și Gusturi Românești.
Lidl, parte a grupului german Schwarz, și-a continuat investiţiile în România prin inaugurarea unui magazin în Târgu Mureș, ajungând astfel la o rețea de 195 de unități operate la nivel național. Aceasta este a treia deschidere pe care retailerul german o bifează de la începutul anului, în condițiile în care targetul anunțat pentru 2016 este de 10 magazine noi.
Tot în Târgu Mureș a deschis și Selgros magazinul cu numărul 20, aceasta fiind prima sa inaugurare după patru ani. De altfel, retailerul și-a reluat planurile de expansiune cu un concept nou – magazinul în format compact, fiind o noutate nu doar pe plan local, ci și la nivel de grup.
Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Universul de Retail: www.universulderetail.ro.





