Bilanțul deschiderilor în retailul modern în luna septembrie
Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune în luna septembrie, fiind inaugurate 26 de magazine, cu o unitate mai mult față de luna august și cu patru unități în plus comparativ cu luna septembrie a anului trecut.
Liderul detașat al clasamentului rămâne Profi, care a bifat 18 deschideri luna trecută, ajungând la 628 de unități comerciale la nivel național. Dintre noile magazine deschise, șapte funcționează în format Standard, patru sub bannerul Loco și șapte în format City.
Pe locul al doilea în topul celor mai expansivi retaileri se află germanii de la Penny Market care au continuat extinderea, inaugurând patru magazine în București, Brăila, Bacău și Simeria. Odată cu aceste deschideri, retailerul ajunge să dețină 209 locații.
Carrefour a investit în dezvoltarea rețelei de supermarketuri și a deschis cel de-al doilea supermarket din Vaslui. De asemenea, retailerul a mai bifat și o deschidere pe formatul Express Orange. Odată cu aceste deschideri, retailerul deține 302 magazine dintre care 32 hypermarketuri Carrefour, 218 supermarketuri (203 magazine Market și 15 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact.
Lidl și Selgros au bifat și ei câte o deschidere în luna septembrie. Lidl s-a extins în Capitală cu un nou magazin și, odată cu această inaugurare, deține 112 magazine pe plan local. Selgros a bifat prima sa deschidere de anul acesta la Bistrița. Magazinul funcționează în formatul compact și este a treia unitate în format compact, după cele din Târgu Mureș și Alba Iulia, inaugurate în 2016. În prezent, Selgros deţine 22 magazine în marile orașe din România.
Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaționali pe plan local accesați aplicația interactivă Universul de Retail: www.universulderetail.ro.





