Bilanțul deschiderilor în retailul local în luna iunie
Retailerii internaționali prezenți pe piața locală, dar și comercianții independenți și-au continuat investițiile în expansiune, bifând în luna iunie 28 de locații noi. Prin comparație cu luna mai când au fost inaugurate 17 magazine noi, ritmul extinderii a fost mult mai accelerat.
La fel ca și în lunile precedente, Profi rămâne campionul la capitolul expansiune, retailerul inaugurând 9 magazine, dintre care 1 în formatul City și 8 Profi Loco. În plus, retailerul a extins conceptul Monaco în zonel extraurbane, dintre cele opt locații Profi Loco, una prezentând avantajele conceptului numit intern Monaco. Magazinul a fost inaugurat în județul Timiș, în localitatea Jebel. Odată cu aceste deschideri, retailerul controlat de fondul de investiții ajunge la pragul de 1.496 de magazine la nivel național.
Următorii clasați în topul celor mai expansivi retaileri sunt Mega Image și Auchan, care au inaugurat luna trecută câte 7 unități comerciale noi. În cazul Mega Image vorbim de un ritm mai accelerat decât în luna precedentă când au fost inaugurate doar 3 magazine noi. Dintre acestea, unul este supermarket Mega Image și 6 locații funcționează sub brandul Shop&Go. Cât despre Auchan, retailerul a deschis șapte magazine de proximitate MyAuchan în parteneriat cu benzinăriile Petrom.
Și discounterul Lidl și-a continuat investițiile, adăugând trei noi locații pe harta expansiunii, în județele Dâmbovița, Ilfov și Gorj. Tot o singură deschidere a bifat și cora, retailerul continuând dezvoltarea conceptului cora Urban prin deschiderea unui nou magazin în București, în urma unei investiții de 86.000 de euro. cora urmează să deschidă o a treia locație până la finalul anului și vizează extinderea în marile orașe ale țării, Clujul fiind pus pe harta expansiunii pentru anul următor.
La polul opus, se află Carrefour care nu a avut pe listă nicio deschidere programată pentru iunie, însă a închis luna trecută magazinul Market Arad Adora Residential Park.
Cât despre retailerii independenți, luna trecută foștii proprietari ai rețelei Pronto Express, cel mai mare francizat Carrefour, au lansat un nou concept de retail sub brandul AuGust. Prima locație a fost inaugurată în Capitală, pe strada Batiștei, în urma unei investiții de 50.000 de euro.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).