Autoritățile britanice iau în calcul impunerea unei taxe pe e-commerce
Trezoreria Marii Britanii analizează diferite metode de a asigura un echilibru între vânzările online și cele din magazinele fizice. Autoritățile și-au exprimat îngrijorarea față de efectele pandemiei de COVID-19 și creșterea accelerată a canalului e-commerce. Un număr record de magazine fizice s-au închis în Regatul Unit, iar unii analiști se tem că industria de retail s-ar putea schimba definitiv, chiar și în condițiile în care toate restricțiile sunt ridicate.
Astfel, deși mai mulți politicieni sunt de părere că o taxă pe e-commerce ar putea preveni închiderea unor magazine de tradiție, Asociația Britanică de Retail a avertizat că o astfel de măsură s-ar aplica și comercianților care dețin, pe lângă unități fizice, și magazine online. Mai mult, o taxă de acest gen ar duce la creșterea prețurilor pentru consumatori, lucru care nu este de dorit în mijlocul unei crize economice.
Manageri ai mai multor lanțuri de retail, precum Tesco, Asda sau Morrisons s-au arătat în favoarea unei astfel de taxe, argumentând că aceasta ar echilibra condițiile de piață. În Marea Britanie, retailerii sunt taxați în prezent și în funcție de spațiul de vânzare operat, iar asta oferă un avantaj concurențial jucătorilor care activează doar online, așa cum este Amazon. Trebuie avut în vedere și faptul că vânzările online din Regatul Unit au crescut anul trecut cu 46%, ducând cota de piață a e-commerce din total vânzări în retail la 30%.
Amazon a fost câștigătorul clar, cu o creștere de 51% a vânzărilor până la valoarea de 22,1 miliarde de euro. În aceste condiții, rata de taxare a companiei a fost calculată la 0,37%, cu mult mai mică decât cea datorată, în medie, de retailerii tradiționali (2,3%).