Autoritățile britanice iau în calcul impunerea unei taxe pe e-commerce

Trezoreria Marii Britanii analizează diferite metode de a asigura un echilibru între vânzările online și cele din magazinele fizice. Autoritățile și-au exprimat îngrijorarea față de efectele pandemiei de COVID-19 și creșterea accelerată a canalului e-commerce. Un număr record de magazine fizice s-au închis în Regatul Unit, iar unii analiști se tem că industria de retail s-ar putea schimba definitiv, chiar și în condițiile în care toate restricțiile sunt ridicate. Autoritățile britanice iau în calcul impunerea unei taxe pe e-commerce

Astfel, deși mai mulți politicieni sunt de părere că o taxă pe e-commerce ar putea preveni închiderea unor magazine de tradiție, Asociația Britanică de Retail a avertizat că o astfel de măsură s-ar aplica și comercianților care dețin, pe lângă unități fizice, și magazine online. Mai mult, o taxă de acest gen ar duce la creșterea prețurilor pentru consumatori, lucru care nu este de dorit în mijlocul unei crize economice.

Manageri ai mai multor lanțuri de retail, precum Tesco, Asda sau Morrisons s-au arătat în favoarea unei astfel de taxe, argumentând că aceasta ar echilibra condițiile de piață. În Marea Britanie, retailerii sunt taxați în prezent și în funcție de spațiul de vânzare operat, iar asta oferă un avantaj concurențial jucătorilor care activează doar online, așa cum este Amazon. Trebuie avut în vedere și faptul că vânzările online din Regatul Unit au crescut anul trecut cu 46%, ducând cota de piață a e-commerce din total vânzări în retail la 30%.

Amazon a fost câștigătorul clar, cu o creștere de 51% a vânzărilor până la valoarea de 22,1 miliarde de euro. În aceste condiții, rata de taxare a companiei a fost calculată la 0,37%, cu mult mai mică decât cea datorată, în medie, de retailerii tradiționali (2,3%).

 

Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Piața de retail și FMCG online, într-un punct de tranziție
Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Piața de retail și FMCG online, într-un punct de tranziție
Deși ritmul de creștere al pieței de e-commerce din România a scăzut raportat la anii de pandemie, 2023 s-a încheiat cu un plus de 8–9% pe...
Retailul global în 2024: mai multe vizite în magazin, dar și mai multă atenție acordată prețurilor
Retailul global în 2024: mai multe vizite în magazin, dar și mai multă atenție acordată prețurilor
Încetinirea inflației va consolida creșterea volumelor în retail, dar scăderea economiilor deținute de consumatori și prețurile ridicate la...
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Gigantul Amazon continuă să închidă din magazinele Amazon Go, la cinci ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul...
Quick commerce, de la super nișă la oportunitate pentru jucătorii din e-groceries
Quick commerce, de la super nișă la oportunitate pentru jucătorii din e-groceries
Deși încă la început pe piața locală, canalul de quick commerce ar putea fi încadrat în categoria factorilor disruptivi din simplul motiv că...
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Amazon încearcă să „resusciteze” brandul Amazon Fresh cu noi investiții
Gigantul online Amazon intenționează să investească sume importante în divizia de magazine fizice, care operează sub brandul Amazon Fresh,...