Auchan, Casino, Schiever și Metro se aliază pentru achiziții mai eficiente
Retailerii francezi Auchan, Casino și Schiever au anunțat o alianță strategică împreună cu gigantul german Metro, scrie presa internațională. Alianța, denumită „Horizon”, va permite lanțurilor de retail implicate să-și coordoneze atât achizițiile din interiorul Franței, cât și din străinătate.
„Horizon” ar trebui să permită membrilor fondatori să „negocieze într-un mod mai eficient, mai echilibrat și mai inovator”. Cele patru companii se pregătesc să negocieze împreună în cadrul discuțiilor pentru anul 2019, dar, momentan, acestea așteaptă verdictul Consiliului Concurenței din Franța, răspuns ce urmează să vină pe 18 iulie, cel mai târziu.
Retailerii Auchan și Casino au început discuțiile în ceea ce privește alianța la începutul primăverii, în timp ce Metro și Schiever s-au alăturat mai târziu. Companiile au încheiat acorduri privind relațiile comerciale în trei domenii: branduri internaționale, branduri naționale (franceze) și sectorul agricol. Totuși, negocierile cu întreprinderile mici și cu fermierii individuali s-ar putea desfășura cu fiecare retailer în parte.
Unul dintre beneficiile acestei alianțe este tradus prin costuri generale reduse pentru cele patru companii. Companiile citate nu sunt singurele care se gândesc la o astfel de alianță. Recent, Carrefour a încheiat două alianțe, una cu distribuitorul Système U, iar cea de-a doua cu lanțul britanic de retail Tesco. Potrivit presei străine, alianțele vin pe fondul „amenințărilor concurențiale” ce vor veni dinspre Amazon, atunci când acesta va începe livrarea produselor alimentare în Franța.





