Autoritățile franceze impun restricții asupra alianței dintre Carrefour și Tesco

Alianța de achiziții încheiată în 2018 de Carrefour și Tesco este vizată de o serie de restricții impuse de autoritățile franceze. Fructele, legumele, precum și toate produsele pentru care Carrefour deține o cotă de piață de peste 15% vor fi excluse din înțelegere. Autoritățile franceze impun restricții asupra alianței dintre Carrefour și Tesco

Alianța dintre cei doi retaileri, care are ca scop și achiziționarea de produse private label, a fost aspru criticată de Consiliul Francez al Concurenței. Reprezentanții acestuia s-au temut că producătorii de mărci private vor avea puteri reduse în fața celor doi retaileri. Tesco și Carrefour au căzut de acord să renunțe la o serie de articole pentru a evita consecințele legale.

Produsele agricole neprocesate de origine franceză sau europeană, precum fructele, legumele, plantele sau carnea de miel nu vor mai fi cumpărate prin alianță. Alte opt categorii de produse, inclusiv brânzeturi proaspete, cheddar sau roșiile la conservă se află pe lista de excludere.

Mai mult, cei doi retaileri și-au luat angajamentul că nu vor exclude furnizorii mici, ceea ce pentru Carrefour înseamnă o companie cu mai puțin de 250 de angajați și o cifră de afaceri de sub 50 de milioane de euro.

Carrefour
Carrefour, în fața unei achiziții de aproape 800 mil. euro în Spania
Retailerul francez Carrefour ia în considerare achiziția distribuitorului spaniol Uvesco Group, care deține și rețelele de magazine BM...
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România, pe podiumul creșterii la nivel de grup în 2023
Carrefour România a încheiat 2023 pe plus, bifând o cifră de afaceri de 2,9 miliarde de euro, în creștere de 7% prin comparație cu anul...
Carrefour inaugurează cel de-al treilea hipermarket din acest an
Carrefour inaugurează cel de-al treilea hipermarket din acest an
Carrefour România își continuă expansiunea și inaugurează cel de-al treilea hipermarket din acest an, la Arad. Magazinul este situat pe Calea...
Care sunt direcțiile strategice pe care mizează Carrefour pentru transformare în următorii 4 ani
Care sunt direcțiile strategice pe care mizează Carrefour pentru transformare în următorii 4 ani
Retailerul francez Carrefour a anunțat planul strategic pentru a-și accelera transformarea și creșterea într-un context macroeconomic și...
Carrefour își centralizează achizițiile la nivel european. Ce implicații sunt pe piața locală?
Carrefour își centralizează achizițiile la nivel european. Ce implicații sunt pe piața locală?
Retailerul francez Carrefour a luat decizia de a-și consolida achizițiile pentru șase dintre cele mai importante piețe ale sale și își...
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Piața europeană de retail alimentar trece printr-o etapă de remodelare odată cu deciziile strategice ale unor dintre cei mai importanți...