ANAF invită companiile la discuții despre noile case de marcat
Ministerul Finanțelor Publice, prin Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), organizează în perioada iulie-august întâlniri cu contribuabilii, precum și cu distribuitorii și unitățile acreditate de service pentru aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF).
În cadrul întâlnirilor, toate întrebările contribuabililor pe tema "case de marcat: facilități, obligații, termene" vor primi un răspuns adecvat din partea specialiștilor ANAF, precizează Ministerul Finanțelor Publice.
În luna iulie, întâlnirile cu contribuabilii sunt programate în zilele de 22, 25 și 30 iulie, la ora 14.00, prima dintre acestea la sediul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București, cea de-a doua la sediul Direcției Generale de Administrare a Marilor Contribuabili, iar ultima la sediul Direcției Generale a Finanțelor Publice Ploiești.
De asemenea, în luna august, ANAF organizează trei întâlniri cu distribuitorii și unitățile acreditate de service pentru aparatele de marcat electronice fiscale, conform următoarei planificări:
1 august 2019, ora 14.00, la sediul DGRFP București;
5 august 2019, ora 14.00, la sediul DGAMC;
8 august 2019, ora 14.00, la sediul DGRFP Ploiești.
În acest sens, ANAF invită contribuabilii interesați să utilizeze Formularul de Contact, disponibil pe site-ul instituției www.anaf.ro, pentru a se înscrie la întâlnirile organizate de instituție. ANAF a mai precizat că înscrierea se realizează în limita locurilor disponibile.
După nenumărate amânări, legea implementării noilor case de marcat cu jurnal electronic a intrat în vigoare în 2018 având ca scop reducerea evaziunii fiscale din comerțul local și din alte ramuri sectoriale din zona serviciilor pentru consumatori.
În primele șapte luni de la intrarea în vigoare a legii, numărul noilor case de marcat cu jurnal electronic instalate în piață ajunsese la aproape 141.000 în noiembrie 2018, conform datelor centralizate de ANAF și transmise revistei Progresiv la acel moment. Reglementările se dovedesc a fi încă greu de implementat, dacă luăm în calcul faptul că în luna noiembrie a anului trecut ANAF-ul nu dezvoltase nici serverul IT necesar derulării diverselor proiecte de anvergură, precum conectarea caselor de marcat din piață la serverul instituției.