Sistemul informatic al ANAF, pregătit pentru conectarea caselor de marcat
Toate categoriile de contribuabili pot conecta începând cu data de 31 martie aparatele de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF.
„Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații. Calendarul de implementare a fost realizat în consultare cu asociațiile tehnicienilor de service, astfel încât toți contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fără a exista sancțiuni în următoarele trei luni. Încurajez toți contribuabilii să se înscrie în SPV (Spațiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare", spune ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.
Operatorii economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone deservite de rețele de comunicații au obligația să întreprindă demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF.
Termenele limită de conectare sunt finalul lunii iunie din acest an pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili și finalul lunii noiembrie în cazul operatorilor economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.
Obținerea profilului de către distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service în vederea conectării aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic MF-ANAF se poate face prin intermediul contului creat în sistemul Spațiu Privat Virtual de către aceștia. Distribuitorii autorizați și unitățile acreditate de service pot descărca în bloc până la 1.000 de profiluri de conectare.
Detalii suplimentare pot fi obținute prin consultarea „Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF” disponibil pe platforma ANAF.