9 din 10 români sunt influențați de eticheta unui produs
Eticheta unui produs este importantă în procesul de achiziție pentru 9 din 10 români, în timp ce peste 7 din 10 sunt influențați de calitatea ambalajului, potrivit unui studiu publicat de Epson.
În ceea ce privește timpul necesar pentru a decide achiziția unui produs, aproximativ 80% dintre clienți iau această decizie în mai puțin de 5 minute, iar 10% au nevoie de un interval de peste 5 minute pentru a se hotărî.
Informațiile care, la prima vedere, conving consumatorul să cumpere sunt informațiile afișate pe etichetă (70.79%), prețul (59.48%), numele brandului (38.44%) și eticheta în sine(33.21%).
Datele studiului arată că mai bine de 56% dintre români fac cumpărături în supermarketuri și hypermarketuri de mai multe ori pe săptămână. Mai mult, peste jumătate dintre respondenți (50.75%) încearcă produse noi cel puțin o dată pe lună, în timp ce 31.5% încearcă o dată la câteva luni, iar 17.75% cel putin o dată pe săptămână.
Un alt aspect interesant este faptul că puțin peste 50% din cei intervievați au spus că citesc mereu etichetele produselor, iar 43% că le citesc câteodată. Procentajul celor care ignoră complet informațiile de pe etichetă este foarte redus, respectiv 5,6%.
Când vine vorba de calitatea produselor, 87% dintre români sunt dispuși să plătească mai mult pentru un produs de calitate superioară, iar 59.06% consideră că modul în care arată ambalajul este direct proporțional cu calitatea produsului.
Studiu a fost realizat între 6.03 și 13.03 de Epson pe un eșantion de 1397 de respondenți din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani.