Produsele gluten-free, o piață care va atinge pragul de 13 mld. euro până în 2030
Piața produselor gluten-free se va apropia până în 2030 de pragul de 13 miliarde de euro, arată datele unui studiu realizat de Polaris Market Research, citat de esmmagazine.com.
Evoluția categoriei este dictată de o serie de factori precum creșterea numărului de persoane care suferă din cauza bolii celiace, un buget mai mare pentru produse sănătoase, un grad de conștientizare mai mare, modificări în comportamentul de consum și inițiativele guvernamentale.
În prezent, circa 1% din populația globală suferă de boala celiacă, intoleranța la gluten fiind mai răspândită în zone precum Asia și Africa.
Cele mai mari creșteri vor fi înregistrate de segmentul de patiserie, pâinea gluten free sau prăjiturile câștigând la capitolul popularitate în special în rândul consumatorilor mai tineri și a celor care caută alternative mai sănătoase. În plus, produsele ready-meal gluten-free vor înregistra creșteri ale vânzărilor.
Citiți și: O nișă a nișelor: magazinul 100% fără gluten
Din punct de vedere geografic America de Nord este regiunea care va înregistra cea mai mare creștere a vânzărilor de produse gluten-free, mai arată datele companiei de cercetare.
Printre retailerii care și-au extins gamele de produse gluten-free se numără Kaufland, Jumbo, Coop Elveția, Mercadona și Migros.