Mondelēz scoate la vânzare brandurile de gumă de mestecat
Mondelēz International a anunțat că intenționează să vândă divizia de gumă de mestecat, ce include branduri precum Trident și Dentyne, prezente pe piețe dezvoltate, inclusiv dropsurile pentru tuse Halls, decizia fiind argumentată prin faptul că vrea să se concentreze pe businessul de ciocolată și snacksuri, scrie esmmagazine.com.
Producătorul Cadbury, care va păstra în portofoliu brandurile de gumă de mestecat menționate, active pe piețele în curs de dezvoltare, precizează că prin această decizie urmărește să obțină 90% din venituri din vânzările de ciocolată și biscuiți.
Compania, care a raportat vânzări de 7,76 miliarde de dolari în ultimul trimestru, a demarat un proces de revizuire a diviziei de gumă de mestecat în urmă cu un an, businessul fiind grav afectat de pandemia de Covid-19.
Între timp, vânzările de gumă de mestecat au urmat un trend pozitiv pe măsură ce consumatorii au revenit la stilul de viață de dinainte de pandemie.
Mondelēz International a raportat în primul trimestru al acestui an o creștere de 7,3% a vânzărilor pe fondul majorării de prețuri și a performanței diviziilor de ciocolată și biscuiți. În același timp, războiul din Ucraina pune o presiune uriașă pe businessul producătorului de snackuri, arată raportul financiar al companiei.
Cu toate acestea, există și puncte sensibile: profitul operațional a scăzut cu 179 de milioane de euro comparativ cu anul anterior, principalul motiv fiind războiul din Ucraina, țară în care producătorul deținea două unități de producție - Trostyanets and Vyshhorod – și care au fost puternic avariate, nefiind operaționale. Pierderile se vor adânci în acest an, compania estimându-le la alte 189,5 milioane de euro. În acest context, compania a sistat investițiile în marketing și promovare pentru businessul din Rusia.
Cu venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids. Piețele emergente, din care face parte și România, generează 35% din businessul companiei.