Businessul Mondelēz în T1, între creșteri ale vânzărilor și pierderi cauzate de război
Mondelēz International a raportat în primul trimestru al acestui an o creștere de 7,3% a vânzărilor pe fondul majorării de prețuri și a performanței diviziilor de ciocolată și biscuiți. În același timp, războiul din Ucraina pune o presiune uriașă pe businessul producătorului de snackuri, arată raportul financiar al companiei.
Vânzările producătorului Oreo, LU, Milka și Côte d’Or au urcat în primul trimestru până la 7,35 miliarde de euro, peste estimările inițiale ale companiei. Performanța solidă se datorează creșterii prețurilor și cererii constante pentru snacksuri.
Cu toate acestea, există și puncte sensibile: profitul operațional a scăzut cu 179 de milioane de euro comparativ cu anul anterior, principalul motiv fiind războiul din Ucraina, țară în care producătorul deținea două unități de producție - Trostyanets and Vyshhorod – și care au fost puternic avariate, nefiind operaționale. Pierderile se vor adânci în acest an, compania estimându-le la alte 189,5 milioane de euro. În acest context, compania a sistat investițiile în marketing și promovare pentru businessul din Rusia.
Peste 400 de companii internaționale s-au reorientat către parteneri comerciali din alte țări, au oprit investițiile sau vânzarea anumitor produse și au relocat producția, lăsând în urmă active de sute de miliarde de dolari. Multe alte firme internaționale și-au diminuat sau încetat complet activitatea pe piața rusească, iar cele puține care au mai rămas sunt acum blamate de comunitatea globală. Printre cele din urmă amintim Auchan, care operează 231 de locații fizice, un magazin online și are 30.000 de angajați în Rusia.
Citiți și: Industria alimentară, sub presiunea războiului din Ucraina
De asemenea, pe fondul majorării costurilor de producție, compania va continua să majoreze prețurile în câteva din piețele pe care activează, decizie care va pune, în ultimă instanță, presiune pe consum.
Cu venituri de aproximativ 28,7 miliarde de dolari în 2021, Mondelēz International are în portofoliu branduri precum biscuiții Oreo, belVita și LU, ciocolata Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone, bomboanele Sour Patch Kids și guma de mestecat Trident. Piețele emergente, din care face parte și România, generează 35% din businessul companiei.