Presiune pe afacerile IMM-urilor : scăderi de venituri de 30-50%

IMM-urile se confruntă cu o serie de probleme critice, care le pun la încercare dezvoltarea și chiar existența, printre care scăderea veniturilor cu până la 50% și cheltuieli mari mari decât câștiguri, arată o analiză Pixer Agency. Cele mai afectate sunt afacerile din ecommerce, servicii B2B și sănătate&wellness, pentru care clienții din online și vânzările generate de aceștia reprezintă între 70% și 90% din business. Presiune pe afacerile IMM-urilor : scăderi de venituri de 30-50%. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

“7 din 10 firme cu care am început colaborarea în primul trimestru din an se luptau cu o scădere drastică a vânzărilor, lipsa de strategii clare și promovare superficială. Practic, câștigul per investiție era mult prea mic față de cheltuielile avute, afacerile având nevoie ca pentru fiecare 100 lei investiți în promovare online să obțină între 300 și 1.500 de lei. Scăderile de vânzări pot fi inevitabile, mai ales într-o perioadă mai grea, cu o concurență mare și agresivă și cu consumatori care încep să analizeze mai bine pe ce cheltuiesc. Cum ne aflăm într-un context economic dificil, cu presiune mare pe afaceri, agenția de marketing sau specialiștii în marketing trebuie să asigure surpraviețuirea și continuitatea unui business, nu doar să fie furnizori de servicii de promovare. Nu mai este suficient să faci branding sau să generezi trafic; este vital ca orice investiție în reclame să genereze vânzări rapide, consistente și măsurabile”, declară Alex Popescu, co-fondator Pixer Agency.

IMM-urile se confruntă cu o competiție tot mai agresivă și cu o creștere accentuată a costurilor de achiziție a clienților, ceea ce le reduce considerabil marjele de profit. La acestea se adaugă schimbările rapide în comportamentul consumatorilor, ceea ce duce la pierderi de oportunități și la scăderea vânzărilor. În lipsa unei adaptări rapide și a unor soluții de marketing digital performante, multe afaceri riscă să rămână în urmă sau chiar să iasă complet din piață. Astfel, în 2025, marketingul digital nu mai e opțional, iar fără o strategie solidă, businessul suferă. Presiunea e mai mare decât în anii trecuți. 2024 a fost un an imprevizibil, iar 2025 vine cu schimbări majore, afectând IMM-urile.

Totuși, deși este un context economic mai dificil, firmele nu reduc bugetele de marketing, dar sunt mult mai exigente, solicitând optimizarea costurilor de promovare, creșterea vânzărilor, rezultate cu maximul de eficiență - obținerea de vânzări cu un cost mai mic de reclamă și, de asemenea, rezultate într-un timp mai scurt. În 2025, bugetele de marketing digital ale IMM-urilor variază între 1.000 de euro și 150.000 de euro lunar, firmele din domeniile ecommerce, turism și fashion fiind cei mari investitori în promovare online, în special în Google Ads, Facebook Ads, TikTok Ads, dar și email marketing.

“IMM-urile trebuie să găsească soluții pentru a se autosusține și nu mai au luxul de a aștepta 6 luni de zile pentru rezultate, ci vor vânzări mai rapid, de până la 6 ori mai rapid decât în anii trecuți. În lipsa vânzărilor, multe firme schimbă agenția de marketing și după doar două luni de colaborare. Astăzi, orice afacere depinde de vânzările online, iar marketingul digital nu mai e doar „un canal de promovare”, ci esența supraviețuirii și a dezvoltării. Fără o strategie clară, multe business-uri se prăbușesc”, explică Adrian Stoiculescu, co-fondator Pixer Agency.

Într-o piață în continuă schimbare, consumatorii români cumpără diferit. Valoarea percepută contează mai mult decât prețul – nu mai e suficient să fii ieftin, trebuie să fie transmis clar avantajul oferit. Încrederea joacă un rol esențial, iar review-urile, testimonialele și transparența sunt decisive în procesul de achiziție. Experiența de cumpărare trebuie să fie impecabilă – un site rapid, un mesaj clar și un proces de comandă simplu fac diferența. Totodată, discount-urile încă funcționează, dar doar atunci când sunt parte dintr-o ofertă limitată, bine poziționată.

Afacerile cu vânzări slabe trebuie să facă schimbări profunde, dar esențiale în strategia de marketing digital, apelând la specialiști cu rezultate dovedite. Prin redefinirea corectă a profilului de client, poziționarea potrivită, setarea unui funnel de vânzare eficient care să transforme utilizatorii în cumpărători, optimizarea costului per click cu până la 40%, dar și implementarea de automatizări inteligente, au loc creșteri vizibile de vânzări încă din primele 30-60 de zile.

În 2024, Pixer Agency a gestionat bugete de aproape 3 milioane de euro pentru firme din diverse domenii, setând peste 3.600 de campanii și generând 65.000 de potențiali clienți calificați.

Fondată de specialiști cu o experiență de peste 8 ani în domeniul marketingului, Pixer Agency vine cu o abordare unică în piață, dezvoltând un sistem care include servicii de PPC (Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads, LinkedIn Ads), graphic design și editare video, landing pages orientate spre conversie, automatizări de email, SMS și WhatsApp, sistem de programări integrat, copywriting și articole SEO. Pixer Agency are peste 200 de clienți în portofoliu din 35 de domenii, iar din echipă fac parte 12 specialiști care au setat peste 7.500 de campanii cu vânzări performante, gestionând bugete de peste 15 milioane de euro.

piata de munca in primul trimestru,angajati in timpul unei discutii de strategie
Deficitul forței de muncă, în top 3 provocări ale companiilor antreprenoriale
Lipsa specialiștilor se află în top 3 aspecte de care sunt preocupați antreprenorii români, relevă studiul „Talent Insight. Piața Muncii și...
Tendințe în comerțul online pentru anul viitor
Tendințe în comerțul online pentru anul viitor
După un 2023 în care piața românească de comerț online a continuat să se dezvolte, cuvântul cheie pentru investitorii în acest sector fiind...
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Cumpărături online de circa 7 miliarde de euro în 2022. Jumătate reprezintă articolele fashion și electronicele
Românii au făcut cumpărături online de aproape 7 miliarde de euro în 2022, din care peste 50% reprezintă cheltuieli pe articole vestimentare...
White Image: Tendința de creștere a vânzărilor, înregistrată doar în rândul produselor mai ieftine
White Image: Tendința de creștere a vânzărilor, înregistrată doar în rândul produselor mai ieftine
Pe fondul inflației ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piață, în medie cu 10%,...