Pluxee: Angajații optează pentru o implicare echilibrată la locul de muncă
Un număr tot mai mare de angajați adoptă o abordare mai ponderată a muncii, atitudine pe care experții o numesc implicare echilibrată, se arată într-un studiu realizat de Pluxee, partenerul global pentru beneficii extrasalariale și soluții pentru creșterea implicării angajaților, împreună cu compania de cercetare de piață Ipsos. Acesta propune o nouă viziune asupra relației cu locul de muncă, bazată pe flexibilitate și pe luarea în considerare a etapelor specifice din viețile angajaților. 
Dincolo de tendințele dezbătute global, precum „marea detașare”, studiul prezintă opt profiluri distincte ale implicării. Cercetarea a inclus 8.700 de angajați din 10 țări, completat cu 80 de testimoniale ale angajaților și opinii din partea unor experți renumiți din domeniul managementului forței de muncă.
”Pe măsură ce piața muncii se transformă, angajații percep job-ul ca pe o parte integrantă a ecuației ample a vieții lor, care include obiective individuale, viața de familie și angajamente sociale. Ei își ajustează nivelul de implicare profesională, optând pentru o implicare echilibrată, și stabilesc astfel limite clare în ceea ce privește timpul și energia alocate locului de muncă, pentru a nu neglija celelalte dimensiuni ale vieții. În acest context, companiile trebuie să depășească rolul de angajator și să adopte o perspectivă mai cuprinzătoare asupra oamenilor, privindu-i ca indivizi cu preocupări și aspirații multiple. Beneficiile extrasalariale relevante devin un factor esențial pentru atragerea și păstrarea talentelor, fiind un mijloc prin care companiile pot răspunde nevoilor diverse ale angajaților. Studiul este menit să ofere organizațiilor o înțelegere profundă a realității pieței muncii, ajutându-le să creeze un mediu care sprijină bunăstarea atât în viața profesională, cât și în cea personală a angajaților”, a declarat Gabor Olajos, Country Managing Director, Pluxee România și Bulgaria.
Cifre cheie din cadrul studiului
- 83% dintre angajați “iubesc” sau spun că “le place” compania lor, iar starea de bine la locul de muncă este evaluată la 7.8/10 în medie (8.1/10 în România).
- 46% spun că “muncesc cât de mult pot” (43% în România), în timp ce 34% îndeplinesc așteptările, dar stabilesc limite atunci când este necesar (35% în România).
- 19% dintre angajații din întreaga lume plasează locul de muncă în centrul vieții lor (13% în România), în timp ce 35% consideră că job-ul este la fel de important ca restul vieții lor (35% în România).
- Cei mai importanți doi factori care determină atractivitatea unui angajator rămân salariul bun (53%) și beneficiile “care răspund nevoilor mele” (36%).
- Angajații se simt împliniți în special datorită atmosferei de lucru plăcute și care oferă grijă (43%) și datorită recunoașterii (38%).
- 56% dintre angajați spun că principalul factor care contribuie la o viață bună este legătura cu ceilalți (familie, prieteni, colegi), urmat de timpul personal (42%).
- 42% dintre angajați sunt implicați în comunitatea lor prin activități sportive, educaționale, artistice și culturale, de protecție a mediului, etc. (37% în România) și 20% și-ar dori să fie implicați (26% în România).
- Principalele preocupări ale angajaților români sunt: sănătatea (20% „nu se pot opri din a se preocupa de acest subiect”), pierderea locului de muncă (19%) și teama că țara va fi implicată într-un război (19%).
- Angajații români au mai mare încredere în propriul viitor (76%) decât în viitorul țării (51%) sau cel al planetei (58%).
- 75% dintre angajații români consideră că munca are un rol important, dar că nu reprezintă singurul scop din viață (similar cu 71% global).
- Doar 9% dintre angajații români sunt complet neimplicați la job.
- 6 din 10 români spun că au o legătură apropiată cu compania pentru care lucrează și că intenționează să rămână la actualul job atât de mult cât e posibil.
- 23% dintre români susțin că ”iubesc” compania pentru care lucrează.
- Românii merg la job pentru că le place mediul de lucru (52%), le face plăcere activitatea pe care o fac (48%) și ca să plătească facturile (51%).
Pluxee este un jucător global în domeniul beneficiilor extrasalariale și a soluțiilor pentru creșterea implicării angajaților, activ în 28 de țări. Pluxee sprijină companiile în atragerea, motivarea și retenția talentelor, printr-o gamă largă de soluții care acoperă domeniile: Meal & Food, Well-being, Lifestyle, Reward & Recognition, și Public Benefits. Susținută de tehnologie de vârf și de peste 5.600 de angajați implicați, Pluxee acționează ca un partener de încredere într-un ecosistem B2B2C puternic interconectat, format din peste 500.000 de clienți, 37 de milioane de consumatori și 1,7 milioane de comercianți. Cu o experiență de peste 45 de ani, Grupul Pluxee este dedicat creării unui impact pozitiv asupra comunităților locale, susținerii stării de bine a angajaților la locul de muncă și protejării planetei.
Cercetarea pe teren a fost realizată în primul semestru al anului 2025, în rândul angajaților (cu vârsta de peste 18 ani) care lucrează în companii sau organizații cu peste 10 angajați, în 10 țări (Belgia, Brazilia, Franța, Regatul Unit, India, Mexic, România, Spania, Turcia, Statele Unite). Eșantioanele reprezentative pentru fiecare țară au fost stabilite utilizând metoda cotelor, pe baza celor mai recente date disponibile de la Organizația Internațională a Muncii.








