Horváth: Forța de muncă va crește în Europa de Est în următorii cinci ani

Circa 60% dintre executivii care conduc companii de top din întreaga lume se așteaptă la o creștere a forței de muncă în Europa de Est, în următorii cinci ani, care va fi moderată (48%) sau intensă (12%), arată cea de-a cincea ediție a studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de firma globală de consultanță în management Horváth. fortademunca

Creșteri similare vor avea loc în America de Nord și Asia, în timp ce locurile de muncă vor rămâne constante în Europa de Vest și de Sud, dar vor scădea în Germania.

Situația Germaniei este explicată prin faptul că investițiile de capital (CAPEX) ale firmelor din această țară vor merge în proporție de 61% către piețe externe, dintre care cele mai multe către America de Nord (16%), China (11%), Europa de Vest (10%), Europa de Est (9%).

După ce, din 2020 încoace, mediul de business a fost supus mai multor crize succesive sau suprapuse, companiile văd anul 2024 ca fiind unul „de tranziție”, de-a lungul căruia creșterea veniturilor se va baza preponderent nu pe mărirea prețurilor, ci pe sporirea volumelor vândute, consideră 66,5% dintre executivii din industria manufacturieră și 55,7% dintre cei aflați la conducerea firmelor din industria serviciilor.

Îmbunătățirea structurii de costuri și profit a devenit prioritatea principală a managementului din cadrul companiilor manufacturiere, în 2024, pe fondul creșterii prețurilor materiilor prime, a stocurilor ridicare și a perturbărilor lanțurilor de aprovizionare.

Pentru a-și atinge obiectivele de creștere, atragerea de noi clienți prin creșterea cotei de piață actuale reprezintă soluția privită drept cea mai importantă (47% respectiv 32%) la care apelează companiile, fiind urmată de dezvoltarea de noi produse și servicii pentru clienții existenți (48% respectiv 28%), respectiv de intrarea pe noi piețe (20% respectiv 22%).

În ceea ce privește optimizarea costurilor, executivii apelează la: reducerea costurilor de producție directe (inclusiv cu energia), reducerea costurilor generale și administrative, reducerea costurilor cu materialele și reconfigurarea portofoliului de produse și/sau servicii.

Pentru creșterea competitivității, executivii găsesc ca fiind foarte importantă concentrarea pe nevoile clienților (client centricity) – 61%, excelența operațională – 54% și viteza și agilitatea – 40%.

„Mediul de business navighează într-un peisaj economic complex, unde abilitatea de a gestiona costurile și de a crește profitabilitatea este esențială. Prin concentrarea pe ajustări structurale și eficiență operațională, companiile pot face față mai bine provocărilor actuale și se pot poziționa pentru creșterea viitoare, dar reducerea costurilor nu este suficientă pentru a crește competitivitatea. Este nevoie de dezvoltarea unor structuri care să permită entităților regionale să acționeze mai autonom, și de cooperarea mai descentralizată, agilă și colaborativă, mai puțin ierarhică și controlată de la sediul central, pentru a putea valorifica la maxim oportunitățile aduse de fiecare piață în parte”, a declarat Maria Boldor, Managing Director Horváth România.

Studiul „CxO Priorities 2024” a fost realizat prin chestionarea a peste 770 de executivi (dintre care peste 40% la nivel de CEO), din 29 țări de pe toate continentele, reprezentând un total de 14 industrii, manufacturiere (apărare, producție auto, construcții, energie, FMCG, minerit și altele) sau din sfera serviciilor (asigurări și servicii financiare, bănci, telecomunicații, transport și logistică etc).

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă pe piața din România începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Italia, Danemarca, Statele Unite ale Americii, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global.

Gestionarea costurilor, prioritate absolută pentru directorii executivi din întreaga lume
Gestionarea costurilor, prioritate absolută pentru directorii executivi din întreaga lume
Există mai mult optimism cu privire la evoluțiile macroeconomice în 2024 în comparație cu anul trecut, arată datele unui studiul elaborat de...
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși se estimează că inflația globală va fi mai mică în 2024, aceasta va rămâne peste un nivel de confort în majoritatea economiilor...
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Tendințe și strategii de succes în industria de retail și FMCG din România
Deși deloc lipsit de provocări, 2023 are toate premisele să fie un an de creștere pentru companiile de referință din retail și FMCG. Potrivit...
Horváth: „Ultima milă” până la destinatar, responsabilă de 77% din costurile de transport
Horváth: „Ultima milă” până la destinatar, responsabilă de 77% din costurile de transport
„Ultima milă” până la destinatar este cea mai scumpă pentru transportatori și clienții lor, fiind responsabilă de 77% din costuri, dar...