Kaufland, cheltuieli directe cu furnizorii locali de 1,9 mld. euro în 2020

Kaufland, al doilea cel mai important jucător pe piața locală de retail, colaborează cu 2.400 de furnizori locali, numărul total de furnizori ai hypermarketurilor operate de retailerul german fiind de 2.900, potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate publicat de companie. Astfel, 81% din cheltuielile cu furnizorii au fost direcționate către furnizori români, valoarea totală a cheltuielilor directe cu furnizorii locali fiind de 1,9 miliarde de euro. Kaufland, cheltuieli directe cu furnizorii locali de 1,9 mld. euro în 2020

Din totalul de peste 24.000 de produse alimentare disponibile în portofoliul Kaufland România, peste 15.700 articole sunt de origine națională. Mai mult decât atât, Kaufland susține un stil de viață sănătos, potrivit oricărei diete și stil de viață, portofoliul de produse fiind completat cu: peste 40 de articole fără lactoză, aproape 150 de articole fără gluten și peste 120 de articole vegane.

Abordarea sustenabilă a companiei vizează fiecare etapă a lanțului său valoric complex, compania împărtășind progresele din Raportul de Sustenabilitate pentru 2020 în mai multe domenii cheie, cum ar fi:

Angajați
• Kaufland România investește în echipele sale, obținând titlul de Top Employer pentru al șaselea an consecutiv;
• Are un total de peste 15.000 de angajați, dintre care 72,5% sunt femei și 27,5% sunt bărbați;
• Numărul total al angajaților cu dizabilități a fost de 448, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 90% în ultimul an;
• Venitul minim brut este de 3.650 de lei, ceea ce depășește cu 60% salariul minim național;
• Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaților în perioada de raportare a fost de peste 84,5 milioane de lei.

 

Comunitate
• Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar a depășit 34,7 milioane de lei;
• A încheiat parteneriate cu aproape 80 de ONG-uri din țară;
• A susținut și implementat 127 de proiecte sociale și de mediu;
• A demarat 2 programe de finanțare, prin care oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale din România;
• Numărul total al beneficiarilor direcți și indirecți a depășit totalul de 4,9 milioane de oameni.

Mediu
• Consumul de energie electrică din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a atins pragul de 97,6%;
• Investițiile în proiecte de reducere a consumului de energie au depășit valoarea de 8.000.000 lei;
• Investițiile în instalații de reciclare pentru clienți au depășit suma de 31 milioane lei;
• Kaufland a reușit să diminueze intensitatea energetică cu 3,8% (comparativ cu anul 2019).
• A înregistrat o scădere a emisiilor cu 4,3% (comparativ cu 2019);
• S-a evitat eliminarea a 33.629 tone de deșeuri rezultate în urma operațiunilor.

„Cea mai sustenabilă companie din România” pentru al patrulea an la rând

Kaufland România a fost desemnată Cea mai sustenabilă companie din România, ca urmare a implicării și a investițiilor majore din zona proiectelor cu impact la nivel de economie, comunitate și de mediu. Astfel, pentru al patrulea an la rând, Kaufland România a obținut primul loc în topul celor mai sustenabile companii din țară, cu 99 de puncte din 100, conform analizei realizate de agenția de consultanță The Azores și prezentate în cadrul ediției Romania CST Index de anul acesta.

Organizat anual, studiul Romania CST Index reprezintă o analiză independentă complexă cu 10 categorii și 70 de indicatori de sustenabilitate, care evaluează conform unor parametri internaționali companiile din România, după implicarea acestora în domeniul sustenabilității și responsabilității sociale.

În plus, Kaufland România a fost recompensată cu distincția Gold Level, în cadrul conferinței ,,Best Practices in Corporate Sustainability 2021”. Titlul a fost acordat pe baza evaluării mai multor categorii, și anume: guvernanța corporativă, diversitatea, impactul economic, schimbările climatice, mediul înconjurător, drepturile omului și politica anti-corupție, angajați, marketing, investiții în comunitate și lanțul de aprovizionare.

„Această distincție ne onorează și ne confirmă faptul că într-o companie responsabilă, sustenabilitatea stă la aceeași masă cu businessul. Deși ultimul an a fost unul special, am continuat să inovăm, să fim atenți la nevoile clienților noștri, am fost un partener stabil și de încredere pentru producătorii locali, am dus mai departe toate proiectele sociale, de mediu, cultură, educație pe care le susținem și am făcut pași importanți în strategia noastră de sustenabilitate care ne diferențiază. La Kaufland, implicarea face diferența. Și cu fiecare acțiune a noastră, putem face lumea un loc mai bun de locuit”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.
 

Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile...
Peste 81% din cheltuielile Kaufland cu aprovizionarea, direcționate către furnizori români
Peste 81% din cheltuielile Kaufland cu aprovizionarea, direcționate către furnizori români
Kaufland România a colaborat cu peste 2.500 de furnizori locali de produse și servicii în anul 2021, potrivit raportului de sustenabilitate,...
Kaufland, investiții de 203 milioane de euro în anul financiar 2021
Kaufland, investiții de 203 milioane de euro în anul financiar 2021
Kaufland a investit în România 203 milioane euro pe parcursul anului trecut, în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea sau...
Kaufland, lider în sustenabilitate conform CSR Index
Kaufland, lider în sustenabilitate conform CSR Index
Kaufland România a fost desemnată Cea mai sustenabilă companie din România, datorită investițiilor majore în acest sens pe care le-a făcut...