Haleon, noua companie de produse medicale de uz general a GSK

GlaxoSmithKline a anunțat că noua companie, care va rezulta din viitoarea separare a diviziei Consumer Healthcare din GSK la mijlocul anului 2022, se va numi Haleon. Haleon, noul lider în domeniul produselor de uz general va avea un portofoliu de mărci globale de primă categorie, printre care Sensodyne, Voltaren, Panadol și Centrum. Haleon, noua companie de produse medicale de uz general a GSK

Crearea noii companii este rezultatul unei serii de investiții de succes și de schimbări strategice în activitatea GSK în domeniul produselor medicale de uz general din ultimii 8 ani, inclusiv integrarea portofoliilor de produse de uz general ale Novartis și Pfizer. În prezent, Haleon este o afacere globală care generează vânzări anuale de aproximativ 10 miliarde de lire sterline.

„Prezentarea Haleon publicului marchează un nou pas în efortul nostru de a deveni o nouă companie de sine stătătoare. Acest nume se inspiră din scopul nostru de a oferi o mai bună sănătate de zi cu zi, cu grijă pentru oameni, și de a fi un lider mondial în domeniul produselor medicale de uz general. Suntem pe drumul cel bun pentru a lansa Haleon la jumătatea anului 2022, iar momentul la care am apărut este unul oportun. Așteptăm cu nerăbdare să oferim mai multe informații investitorilor și analiștilor cu ocazia evenimentului nostru privind piețele de capital de la sfârșitul lunii februarie", a declarat Brian McNamara, Director Executiv al Haleon.

Cererea din sectorul produselor medicale de uz general, în valoare de 150 de miliarde de lire sterline, este una puternică, reflectând o atenție sporită acordată sănătății și bunăstării, cererea semnificativă din partea unei populații în curs de îmbătrânire și a clasei de mijloc emergente, precum și nevoile neacoperite ale consumatorilor. Prin urmare, afacerea este bine poziționată pentru a produce un impact asupra sănătății oamenilor și pentru a crește sustenabil în anii următori, într-un ritm mai rapid decât restul pieței.

Separarea Consumer Healthcare se va face prin cedarea la mijlocul anului 2022 a cel puțin 80% din participația GSK către acționari. Haleon va avea sediul central în Weybridge, Marea Britanie și va fi listată în categoria premium la Bursa de Valori din Londra, cu listarea ulterioară de ADR-uri în SUA. În iulie 2021, Consiliul de administrație al GSK l-a confirmat pe Brian McNamara în funcția de CEO, iar în decembrie 2021 a anunțat numirea lui Sir Dave Lewis în funcția de președinte al noii companii care va rezulta în urma divizării Consumer Healthcare a GSK. 
 

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Locul brandurilor, greu de detronat în piața produselor pentru igienă orală
Locul brandurilor, greu de detronat în piața produselor pentru igienă orală
Când vine vorba despre igienă orală, consumatorii se îndreaptă către numele consacrate din industrie și, chiar dacă și această categorie a...
Producătorul Sensodyne vrea să disponibilizeze câteva mii de angajați la nivel global
Producătorul Sensodyne vrea să disponibilizeze câteva mii de angajați la nivel global
Haleon, producătorul Sensodyne, intenționează să disponibilizeze câteva sute de angajați din Marea Britanie, numărul celor vizați putând...
Fostul CEO al GSK Consumer Healthcare România preia o poziție similară în Elveția
Fostul CEO al GSK Consumer Healthcare România preia o poziție similară în Elveția
Nigel Stephenson, cel care a condus timp de aproape trei ani businessul GSK Consumer Healthcare din România și alte șapte țări din regiune, a...
Unilever țintește divizia bunurilor de larg consum a gigantului farmaceutic GSK
Unilever țintește divizia bunurilor de larg consum a gigantului farmaceutic GSK
În procesul de eficientizare a businessului, Unilever vizează extinderea în zona îngrijirii personale, vizând în acest sens filiala de bunuri...
GSK Consumer Healthcare: 22% din vânzările diviziei de igienă orală vin din inovații
GSK Consumer Healthcare: 22% din vânzările diviziei de igienă orală vin din inovații
Aproape 22% din vânzările totale ale diviziei de igienă orală a GSK Consumer Healthcare a fost generat anul trecut de inovațiile lansate în...