Studiu: Recuperarea garanției, principala motivație pentru care românii returnează ambalajele SGR

La un an și jumătate de la implementarea Sistemului Garanție Returnare, numărul celor care returnează toate ambalajele cu garanție la punctele de colectare a crescut cu 12% comparativ cu iunie 2024, potrivit rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research. Concret, 82% dintre românii chestionați au declarat că returnează toate ambalajele cu garanție la punctele de colectare față de 70% câți susțineau acest lucru la jumătatea anului trecut. bilant SGR returo la finalul lui 2024 total ambalaje colectate

Datele studiului mai arată că 34% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 32% de 2-3 ori pe săptămână, iar 18% o dată pe lună. Ambalajele din plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (72%), urmate de ambalajele din sticlă (60%) și de cele din metal (51%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze, într-o măsură semnificativ mai mare decât femeile, toate tipurile de ambalaje la punctele de colectare.

Recuperarea banilor rămâne principalul imbold

Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele cu simbol SGR, se poate observa o creștere semnificativă de la 39% (iunie 2024), la 51% (martie 2025) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Bărbații (55% comparativ cu 47% în cazul femeilor) și persoanele mature cu vârste cuprinse între 45-55 ani (57% vs 51% total eșantion) se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție.

Demn de menționat este și faptul că 36% dintre români și-au schimbat obiceiurile de cumpărare a băuturilor ca urmare a implementarii SGR. În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor modifica comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare. În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile rămâne asemănător cu cel de anul trecut (59%), datele indicând că românii s-au adaptat rapid și mai bine decât se așteptau la noul sistem de gestionare a deșeurilor.

Cu toate acestea, 36% dintre români observă schimbări ale modului în care cumpără băuturi îmbuteliate odată cu implemnetarea SGR. Astfel, 16% aleg ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 10% aleg produse mai ieftine la raft.

„Rezultatele studiului arată o adaptare rapidă a românilor la Sistemul de Garanție-Returnare, cu un procent în creștere al celor care returnează toate ambalajele, motivați în principal de recuperarea garanției plătite. Totodată, 36% dintre români spun că și-au modificat comportamentul de cumpărare ca urmare a implementării SGR. În acest context, studiile de tip Customer Decision Journey pot fi un instrument valoros pentru brandurile care vor să înțeleagă mai bine cum influențează aceste schimbări criteriile și deciziile de achiziție ale consumatorilor,” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

1 din 2 români este nemulțumit de modul în care funcționează Sistemul de Garanție-Returnare

Doar 47% dintre români se declară multumiți sau foarte mulțumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare. Astfel că, în viziunea românilor principalele soluții identificate pentru îmbunătățirea acestuia sunt creșterea numărului de puncte de returnare (48%), valoarea mai mare a garanției (27%) și campaniile de informare și educație (21%).

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17-25.03.2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1011 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Clean Recycle estimează o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în acest an
România a importat de două ori mai multe materii prime reciclabile din țările non-UE
Contextul geopolitic tensionat și instabilitatea care caracterizează în prezent scena economică globală au adus în prim-plan dependența...
Foto_ADV Auchan 20 martie
[P] CNBC.com anunță: Auchan România, singurul retailer din Europa de Sud-Est inclus în „50 SDG Leaders”
Auchan Retail România este recunoscut la nivel internațional pentru angajamentul său în sustenabilitate, fiind primul și singurul retailer din...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sezamo a colectat 80.000 ambalaje reciclabile
Supermarketul online Sezamo a colectat 80.000 de ambalaje reciclabile în cadrul campaniei „Ambalaje returnate cu efecte imediate”, prin care...
SanoVita_panouri fotovoltaice investitie
SanoVita își acoperă aproape integral nevoile energetice pentru producție printr-o investiție în sisteme solare
SanoVita, unul dintre principalii producătorii locali de produse pe bază de plante, a implementat un proiect de furnizare a energiei electrice din...