Peste 50% dintre consumatorii români au adoptat în prezent Sistemul de Garanție - Returnare
Peste 50% dintre consumatorii români au aderat până în prezent la Sistemul de Garanție - Returnare, potrivit unui studiu Kantar, realizat pe un eșantion reprezentativ de consumatori. Dintre aceștia, 25% returnează constant ambalajele SGR la punctele de returnare, iar 58% au returnat ambalaje SGR de cel puțin 3 ori până în prezent. Studiul mai arată că peste 38% dintre persoanele care nu au participat încă la Sistemul de Garanție - Returnare intenționează să facă acest lucru în viitorul apropiat.
Poți afla mai multe detalii despre Sistemul de Garanție - Returnare în cadrul conferinței Sustain Ability - Leading Change, primul eveniment Progresiv dedicat integral sustenabilității. A doua ediție a conferinței se desfășoară are loc pe 10 aprilie 2024, la Nord Events Center by Globalworth, București. Te poți înscrie AICI.
Nivelul de notorietate al Sistemului de Garanție - Returnare în rândul populației este foarte ridicat, 96% dintre români cunoscând sistemul în prezent, în creștere față de noiembrie 2023, când acest procent era de 90%. De asemenea, peste 70% dintre respondenți consideră Sistemul de Garanție - Returnare ca fiind cea mai bună soluție pentru colectarea și reciclarea ambalajelor. 7 din 10 persoane identifică RetuRO drept compania a cărei misiune este aceea de a face țara mai curată și care întreprinde eforturi constante de a educa și de a încuraja în rândul populației un comportament responsabil față de mediu și față de importanța reciclării.
“Acest studiu ne confirmă faptul că românii au o preocupare reală pentru mediul înconjurător și își doresc să se implice și să recicleze. Sistemul de Garanție-Returnare le oferă un instrument accesibil și practic prin care pot face acest lucru. Un aspect important pe care îl observăm este că familiaritatea consumatorilor a crescut pe măsură ce oamenii au început să își însușească sistemul în viața de zi cu zi. Campaniile de informare constante pe care RetuRO le-a derulat pe toate canalele și în toate punctele de contact au contribuit, de asemenea, la creșterea notorietății SGR în rândul românilor. Putem afirma cu încredere că SGR a dat startul unei schimbări structurale și culturale în România cu privire la importanța reciclării", spune Gemma Webb, CEO și Președinte RetuRO SGR.
Rezultatele înregistrate de Sistemul de Garanție - Returnare în primele 4 luni de funcționare reflectă progresul sistemului și o adoptare pe scară tot mai largă, creșterea fiind exponențială de la lună la lună. Peste 100 de milioane de ambalaje au fost returnate de către consumatori și peste 1 miliard de ambalaje a fost puse pe piață de către producători în această perioadă. Studiul a fost realizat de Kantar în luna martie 2024, pe un eșantion de 600 de persoane la nivel național, cu vârste între 18-64 de ani.
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. (www.returosgr.ro) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).
RetuRO, administratorul SGR, funcționează cu finanțare exclusiv privată și are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.