P&G accelerează acțiunile pentru combaterea efectelor schimbărilor climatice, către zero emisii nete de gaze cu efect de seră, până în 2040
Procter & Gamble anunță un plan cuprinzător de accelerare a acțiunilor legate de schimbările climatice.
De asemenea, P&G și-a stabilit un nou obiectiv de a atinge nivelul zero net al emisiilor de gaze cu efect de seră (GHG) în toate operațiunile și întregul său lanț de aprovizionare, de la materii prime până la retailer, până în 2040, precum și obiectivele intermediare pentru 2030 cu scopul de a înregistra progrese semnificative în acest deceniu.
Criza climatică afectează fiecare casă și familie, peste tot în lume. Majoritatea consumatorilor la nivel global doresc acum ca brandurile pe care le cumpără să îi ajute să aibă un stil de viață mai responsabil față de mediu, iar cele mai recente date științifice au clarificat faptul că trebuie luate măsuri urgente și decisive pentru a evita cele mai grave efecte ale schimbărilor climatice.
"Ne-am angajat pe deplin să folosim inovația și ingeniozitatea P&G pentru a debloca noi soluții pentru abordarea schimbărilor climatice", a declarat David S. Taylor, Chairman, P&G President și Chief Executive Officer. "Sarcina care ne așteaptă este urgentă, dificilă și mult mai mare decât orice companie sau țară. P&G abordează aceste provocări în mod direct prin reducerea amprentei sale și prin amplificarea eforturilor sale de a încuraja o colaborare fără precedent în cadrul lanțului nostru valoric."
Acțiunile P&G privind clima au început în urmă cu peste un deceniu. Planul nostru bazat pe știință de a atinge Net Zero va acorda prioritate reducerii majorității emisiilor generate de operațiuni și lanțul de aprovizionare, de la materiile prime, până la retailer. Pentru emisiile reziduale din aceste categorii care nu pot fi eliminate, compania va folosi soluții naturale sau tehnice care elimină și stochează carbonul.
Obiectivele P&G pentru 2030 de a accelera progresul către zero emisii nete au fost prezentate inițiativei "Obiective Bazate pe Știință" (SBTi):
- Reducerea emisiilor din operațiuni cu 50%
- Reducerea emisiilor de-a lungul lanțului nostru de aprovizionare cu 40%
P&G s-a alăturat proiectului ONU, ‘Race to Zero’ (Cursa către Zero), și campaniilor Business Ambition for 1.5°C și împărtășește, de asemenea, noul său Plan de acțiune pentru tranziția climatică (Climate Transition Action Plan), care prezintă o abordare cuprinzătoare a accelerării acțiunilor dedicate climei și principalele provocări corelate cu acestea. P&G își propune să comunice succesele și eșecurile ce vor apărea pe parcurs, astfel încât toți cei interesați să poată învăța din experiența sa și să contribuie, astfel, la progresul colectiv.
"Deși nimeni nu are toate răspunsurile cu privire la modul de a aduce un viitor cu zero emisii nete de gaze cu efect de seră în centrul atenției, nu vom lăsa incertitudinea să ne țină pe loc", declară Virginie Helias, Chief Sustainability Officer, P&G. "Pentru a atinge aceste obiective, vom folosi soluțiile existente și vom căuta altele noi, transformaționale, care nu sunt disponibile pe piață astăzi. Acest lucru va necesita parteneriate în sectorul privat, în cel non-profit și public și va implica fiecare aspect al afacerii noastre, de la începutul ciclului de viață al produselor noastre până la sfârșit."
Acționând cu urgență pentru a reduce emisiile
Prioritatea P&G este de a reduce semnificativ emisiile GES cât mai repede posibil, cu soluții care există în prezent.
- Reducerea emisiilor în cadrul operațiunilor companiei. Din 2010 până în 2020, emisiile absolute din cadrul operațiunilor globale ale P&G au fost reduse cu 52%, prin proiecte de eficiență energetică și energie electrică din surse regenerabile. Reducerea emisiilor este însoțită de soluții climatice naturale pentru a echilibra orice emisii rămase din operațiuni și care nu pot fi eliminate până în 2030. Acestea includ noi proiecte care contribuie la protejarea și refacerea pădurilor și a altor ecosisteme esențiale pentru oamenii și fauna sălbatică, pentru care acestea se numesc acasă.
- Accelerarea utilizării energiei electrice din surse regenerabile. Ne apropiem de obiectivul nostru pentru 2030 de a achiziționa 100% energie electrică din surse regenerabile, astăzi acesta fiind de 97% la nivel global. În 2021, Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite a recunoscut P&G ca #5 pe în topul național 100 al utilizatorilor de energie verde și #2 în Top 30 în ce privește generarea de energie regenerabilă în fabrici, ceea ce ne face să fim cei mai bine cotați în industria produselor pentru consumatori.
- Decarbonizarea lanțului nostru de aprovizionare și a logisticii. Emisiile din lanțul nostru de aprovizionare și cel logistic, de la materii prime la retaileri, sunt de aproximativ 10 ori mai mari decât cele generate de operațiunilor noastre, motiv pentru care ne-am propus să le reducem cu 40% până în 2030. De asemenea, intenționăm să creștem eficiența transportului produselor finite cu 50% până în 2030. Pampers colaborează activ cu furnizorii pentru a-și reduce amprenta de carbon și a eliminat aproximativ un milion de tone metrice de GES din producția materialelor sale în ultimii cinci ani. P&G a înființat un nou Centru de Inovare pentru Furnizarea de Produse (PSIC) în Kronberg, Germania, ca un hub pentru o rețea de furnizori locali, companii de tehnologie și universități de top care să dezvolte soluții aplicabile la nivel global și scalabile pentru a ajuta la decarbonizarea lanțului nostru de aprovizionare.
Abordarea provocărilor prin inventarea de noi soluții
Știm că există unele emisii operaționale pe care nu le putem elimina încă, iar echipele noastre lucrează din greu pentru a dezvolta următoarea generație de tehnologii și materiale cu emisii reduse de carbon. Eforturile noastre în acest domeniu includ:
- Utilizarea energiei termale regenerabile. Folosim abur geotermal, solar și regenerabil în unele unități de producție, dar continuarea reducerii emisiilor va necesita mai multă inovație. Am încheiat parteneriate cu World Wildlife Fund, producători și autorități pentru a crea Renewable Thermal Collaborative și identifica și scala soluții de energie termală regenerabile, competitive din punctul de vedere al costurilor. "Energia termală reprezintă o provocare semnificativă pentru multe industrii care vizează obiectivul de zero emisii nete", declară Marcene Mitchell, Senior Vice President, Climate Change, World Wildlife Fund. "Renewable Thermal Collaborative" poate contribui la deblocarea unor soluții sustenabile, scalabile, care să reducă emisiile. P&G este membru fondator al RTC și a demonstrat inițiative puternice în acest spațiu."
- Promovarea tehnologiilor, materialelor și ambalajelor cu emisii reduse de carbon. Pentru a debloca noi modalități de decarbonizare a lanțului nostru de aprovizionare, colaborăm pentru a promova inovația în materiale derivate din carbon regenerabil, bio sau reciclat la nivelul mărcilor, precum Head & Shoulders, Pantene, Ariel, Tide și Pampers.
- Explorarea ingredientelor fabricate din CO2 captat. Brandul nostru Tide lucrează cu Twelve, un start-up din Silicon Valley, pentru a explora tehnologia lor de captare a carbonului pentru a încorpora CO2 din emisii în ingrediente care ar putea fi utilizate în procesul de producție a Tide.
Crearea unui viitor decarbonizat prin colaborare transformatoare
Depășim ambiția noastră Net Zero și facem mai mult pentru a avea un impact colectiv - parteneriatul cu consumatorii pentru a reduce emisiile de GES din faza de utilizare a produselor, crearea de alianțe pentru locuințe eficiente din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon și pledând pentru politici de promovare a decarbonizării infrastructurii energetice. Eforturile noastre în acest domeniu includ:
- A face din stilul de viață sustenabil la domiciliu, unul accesibil, fără efort. P&G și mărcile sale vor continua să le ofere consumatorilor instrumente și informații despre modul în care acțiunile mici de acasă pot face diferența pentru planetă.
- Reducerea a 15 milioane de tone de carbon prin spălarea cu apă rece și accelerarea impactului cu încă 30 de milioane de tone până în 2030. Am promovat inovația și susținut educația consumatorilor pentru a contribui la reducerea celei mai mari părți a amprentei noastre de carbon – energia necesară pentru încălzirea apei în timpul utilizării produsului. Mărcile P&G Tide și Ariel au ajutat consumatorii să crească utilizarea ciclurilor de spălare a rufelor cu consum redus de energie, pentru a evita aproximativ 15 milioane de tone metrice de dioxid de carbon. Tide și Ariel continuă să promoveze utilizarea spălării cu apă rece prin noi campanii educaționale pentru a ajuta la evitarea a încă 30 de milioane de tone de emisii de carbon până în 2030 - de peste zece ori mai mult decât operațiunile globale anuale ale P&G.
- Crearea casei viitorului. Avansăm soluții pentru a face viața de zi cu zi mai sustenabilă, cu partenerii din industrie, prin intermediul 50L Home Coalition. Ajutând oamenii să reducă consumul de apă caldă fără compromisuri, Coaliția creează locuințe mai eficiente, care pot folosi de 10 ori mai puțină apă decât folosesc majoritatea în prezent.
"Grija pentru consumatorii noștri și planeta noastră este esențială pentru noi toți la P&G", a adăugat Taylor. "Nu există nicio acțiune prea mică și nicio viziune prea mare, deoarece lucrăm cu toții împreună pentru a ne păstra casa comună pentru generațiile viitoare."
Pentru mai multe informații detaliate despre angajamentele și progresul P&G, vă rugăm să consultați Climate Transition Action Plan și blog-ul. Pentru a afla mai multe despre eforturile P&G ESG, vizitați site-ul ESG sau citiți 2020 Citizenship Report.
Declarații anticipative
Anumite declarații din acest comunicat, inclusiv declarațiile referitoare la obiectivele noastre privind clima și ESG, estimările, proiecțiile, obiectivele, angajamentele și rezultatele așteptate, precum și ipotezele pe care se bazează aceste declarații, sunt "declarații anticipative" (forward-looking statements) în sensul Legii Private Securities Litigation Reform Act of 1995, Section 27A of the Securities Act of 1933, și Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934. Aceste declarații anticipative, în general, sunt identificate prin cuvintele "cred" ,"proiect" ,"aștepta", "anticipa", "estimare", "intenționează", "strategie", "viitor", "oportunitate", "plan", "poate", "ar trebui", "va", "ar fi", "va fi", "va continua", "va rezulta probabil", "obiectiv", "țintă", și expresii similare. Declarațiile anticipative vorbesc doar de la data la care sunt făcute și se bazează pe așteptările și ipotezele actuale, care sunt supuse unor riscuri și incertitudini care pot face ca rezultatele să difere material de cele exprimate direct sau implicit în declarațiile anticipative.
Unele dintre aceste incertitudini sunt rezumate în secțiunea din Climate Transition Action Plan intitulată "Surse de incertitudine". Pentru informații suplimentare privind factorii care ar putea face ca rezultatele și evenimentele reale să difere material de cele proiectate aici, vă rugăm să consultați cele mai recente rapoarte 10-K, 10-Q și 8-K. Nu ne asumăm nicio obligație de a actualiza sau revizui public orice declarații anticipative, fie din cauza unor informații noi, evenimente viitoare sau în alt mod, cu excepția cazului în care legea prevede acest lucru.
Articol susținut de P&G România