Lidl dezvoltă primul standard pentru conservarea biodiversității în agricultura convențională

Împreună cu experți în sisteme alimentare durabile, recunoscuți la nivel internațional, și cu experți în domeniul agriculturii, Lidl dezvoltă un modul suplimentar al certificării GLOBALG.A.P., pentru a promova biodiversitatea în agricultura convențională, în special producția convențională de fructe și legume. Lidl dezvoltă primul standard pentru conservarea biodiversității în agricultura convențională

Acest modul va fi disponibil pentru toți producătorii de fructe și legume până la finalul anului 2021 și îi va ajuta pe aceștia să își evalueze practicile agricole prin prisma criteriilor de biodiversitate, cu ajutorul auditurilor anuale IFA. Datorită acestei evaluări independente, realizată de auditori calificați, producătorii își vor putea asuma în mod public angajamentul față de protecția mediului înconjurător. În plus, toți producătorii de fructe și legume vor avea la dispoziție și training-uri specializate ca suport în obținerea standardului.

Prin această inițiativă, Lidl își propune să promoveze în mod activ protejarea biodiversității, ca parte a strategiei sale de sustenabilitate și să ofere furnizorilor de fructe și legume posibilitatea de a-și dezvolta producția, având un impact și mai redus asupra mediului. 

Printre partenerii Lidl care contribuie la dezvoltarea acestui standard se numără Sustainable Food Systems GmbH (SFS), în rolul de lider de proiect, Fundația Global Nature FUND (GNF), organizație cu o experiență îndelungată de lucru cu standarde și companii din sectorul alimentar, Bioland, Fundația Lake Constance, reprezentanți ai producătorilor agricoli și Universitatea Nürtingen-Geislingen. Prin implicarea mai multor categorii relevante de stakeholderi, inițiativa este abordată din perspective multiple.

Astfel, noul modul, operat de GLOBALG.A.P., este dezvoltat pentru întregul lanț de producție, de la producători până la distribuitori, în linie cu standardul Integrated Farm Assurance Standard (IFA), ce facilitează bune practici agricole pentru toate formele de producție agrară.

„Inițiativa Lidl de a integra biodiversitatea în producția de fructe și legume se aliniază perfect la viziunea GLOBALG.A.P. de a promova o producție alimentară sigură și responsabilă la nivel mondial”, a precizat Kristian Moeller, director general GLOBALG.A.P.
Noul modul suplimentar se alătură măsurilor pe care Lidl deja le-a luat pentru conservarea biodiversității, printre care se numără extinderea sortimentului de produse organice din magazine și dezvoltarea mărcii proprii Bio Organic.

În anul fiscal 2019, atât în sortimentul permanent Lidl, cât și în regim in-and-out, portofoliul companiei cuprindea peste 270 de articole certificate Bio. În plus, din dorința de a le oferi românilor fructe și legume proaspete și sigure, toți furnizorii din Piața Lidl sunt certificați GLOBALG.A.P..

Totodată, din 2016, prin intermediul unui parteneriat cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), compania oferă susținere producătorilor prin sesiuni de audit și consultanță de specialitate, pentru a putea rezolva toate problemele tehnice și procedurale cu care aceștia se pot confrunta.

Mai mult, încă din 2017, retailerul a implementat pentru toți furnizorii locali Eticheta de Trasabilitate astfel încât clienții să poată vedea întregul circuit al produselor, de la producător, până în magazin. Tot de atunci, toate fructele și legumele din Piața Lidl trebuie să respecte standardele de calitate și siguranță alimentară specifice Lidl, și anume ca valoarea reziduului de pesticide să fie la o treime din media admisă la nivel european, iar acesta să fie folosit cât mai responsabil.


 

Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
În demersul său de a avea cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare, Lidl România face analize pe toate...
Lidl România lucrează cu 458 de furnizori locali pentru întregul sortiment de produse
Lidl România lucrează cu 458 de furnizori locali pentru întregul sortiment de produse
Lidl România a publicat cel de-al șaselea raport de sustenabilitate, aferent perioadei 1 martie 2022 – 28 februarie 2023. Documentul include...
Claudius Kisfaludy, Director de Achiziții Legume-Fructe Lidl România: Prioritatea este să ne păstrăm poziția de lider în categoria de legume și fructe
Claudius Kisfaludy, Director de Achiziții Legume-Fructe Lidl România: Prioritatea este să ne păstrăm poziția de lider în categoria de legume și fructe
Lidl România, liderul pieței locale de retail, are o direcție clară în ceea ce privește vânzările de legume și fructe, respectiv menținerea...
Lidl a crescut cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produs
Lidl a crescut cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produs
Lidl România continuă să susțină economia locală și în anul financiar 2020, retailerul a crescut cu 20% numărul producătorilor locali de...