Lidl a crescut cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produs
Lidl România continuă să susțină economia locală și în anul financiar 2020, retailerul a crescut cu 20% numărul producătorilor locali de fructe și legume din Piața Lidl și cu 12% numărul furnizorilor din România pentru întregul sortiment de produse, față de anul anterior, de la 380 în 2019, la 424 în 2020. Totodată, valoarea produselor furnizorilor români exportate către magazinele Lidl din Europa s-a ridicat la 56 de milioane de euro în 2020.
Conform noului raport de sustenabilitate publicat de companie, în anul financiar 2020, 91,5% din totalul de furnizori care aprovizionează Piața Lidl în vârf de sezon provin din România. Astfel, volumul de fructe și legume românești achiziționate de retailer a crescut cu peste 28%, cantitatea totală depășind 118.000 de tone pe parcursul întregului an.
Totodată, între principalele rezultate care reies din cel de-al patrulea raport de sustenabilitate Lidl România, aferent perioadei 1 martie 2020 – 28 februarie 2021, este și faptul că retailerul a crescut cu 24% portofoliul de produse Bio și, în perioada de raportare, portofoliul Lidl România includea 2.739 articole cu certificări UTZ, FSC, Organic Cotton, Bio, MSC, Rainforest etc.
La finalul anului financiar 2020, Lidl a inițiat elaborarea primului standard agricol pentru protejarea și conservarea biodiversității în producția convențională de fructe și legume; acest standard va suplimenta certificarea GlobalG.A.P. pe care retailerul o cere tuturor furnizorilor de legume și fructe din Piața Lidl.
Alte concluzii ale raportului:
- 30% din cafeaua comercializată de Lidl România a fost certificată UTZ/Rainforest Alliance, Fairtrade sau BIO;
- În perioada raportării, 100% din camioanele cu care compania a transportat marfă au avut motoare Euro 5 și Euro 6, față de 79% în anul financiar anterior;
- La finalul anului fiscal 2020, Lidl România punea la dispoziție 104 puncte de încărcare a autovehiculelor electrice la nivel național;
- Cacaua din produsele marcă proprie Lidl provine în totalitate din culturi certificate conform standardelor internaționale Fairtrade, Rainforest Alliance/ UTZ sau BIO;
- Peste 46.500 tone de deșeuri reciclabile au fost trimise la centrele de reciclare, în 2020, cu peste 24% mai mult ca anul precedent. Printre materialele care au fost colectate de companie în cadrul rețelei au fost: folie și plastic, carton și hârtie, fier, lemn, baterii și deșeuri provenite din echipamente electronice și electrice;
- Lidl România a donat 198 de tone de produse alimentare și 90 de tone de produse nealimentare către rețeaua Băncilor pentru Alimente din România, dar și 459 de tone de hrană pentru animale către ONG-uri care administrează adăposturi pentru animale;
- Conform certificatului de sustenabilitate eliberat de CHEP România, prin folosirea paleților reutilizabili, Lidl România a salvat de la tăiere 640 de copaci, reducând astfel, gradul de poluare cu 798.298 kg eCO2 și cantitatea de deșeuri cu 71.928 kg;
- Valoarea investițiilor sociale ale retailerului a fost de aproximativ 30.000.000 de lei, pentru a susține peste 90 de ONG-uri. Implicarea Lidl România în comunitățile locale se desfășoară sub deviza Pentru un viitor mai bun și urmărește patru direcții strategice: Mediu, Educație, Servicii de urgență, Programe strategice, prin sprijinirea financiară a unor ONG-uri care dezvoltă programe-cheie, de durată și cu anvergură națională.