Claudius Kisfaludy, Director de Achiziții Legume-Fructe Lidl România: Prioritatea este să ne păstrăm poziția de lider în categoria de legume și fructe

Lidl România, liderul pieței locale de retail, are o direcție clară în ceea ce privește vânzările de legume și fructe, respectiv menținerea poziției de lider în categorie. Un rol important în atingerea acestui obiectiv îl au parteneriatele cu producătorii români, numărul acestora majorându-se cu 15% în primul semestru al acestui an față de finalul lui 2022. Claudius Kisfaludy, Director de Achiziții Legume-Fructe Lidl România: Prioritatea este să ne păstrăm poziția de lider în categoria de legume și fructe

100.314 de tone. Acesta este volumul de legume și fructe românești comercializate de Lidl România anul trecut. Raportat la total categorie, vorbim despre o cotă de 37% pentru legumele și fructele românești. ”Scopul nostru a fost încă de la început să avem o pondere cât mai mare de legume și fructe românești. Acest procent este însă puternic influențat de limitările de producție ale pieței locale și de obiceiurile de consum. În ultimii ani produsele românești au câștigat teren, însă știm cu toții că bananele sunt în topul celor mai vândute fructe și mango și ananasul sunt, de exemplu, sortimente cu care românii s-au obișnuit și pe care le caută la raft. Asta nu înseamnă că eforturile noastre nu continuă în direcția extinderii portofoliului de producători locali”, punctează Claudius Kisfaludy, Director de Achiziții Legume-Fructe Lidl România.

Creșterea numărului de producători locali din Piața Lidl

Dacă în 2022 Lidl a colaborat cu 450 de producători români, înregistrând o creștere de 20% față de anul precedent, trendul rămâne în aceeași direcție și anul acesta. Mai exact, în prezent, numărul fermierilor cu care discounterul lucrează pe plan local a crescut până la 520. Pe lângă creșterea numărului de furnizori locali pentru Piața Lidl, retailerul a crescut și achizițiile românești, așa că în plin sezon agricol, a înregistrat o prezență de aproape 100% la o gamă variată de fructe și legume românești.

Piata Lidl-19Concret, în perioada 1-23 iulie 2023, în Piața Lidl, cartofii și ceapa românească au fost prezente în proporție de 99%, leguminoasele românești peste 98%, roșiile românești au fost prezente la raft într-un procent de peste 95%, cu soiuri diverse, de la roșii cherry, prunișoare sau roșiile țărănești. Pepenii au fost, de asemenea, în proporție de peste 91% românești, iar verdețurile și fructele de pădure au provenit 100% de la producători locali.

”Ne dorim să creștem numărul de producători astfel încât să acoperim o paletă cât mai extinsă de legume și fructe românești la raft. Tocmai de aceea vrem să stabilim relații pe termen lung cu furnizorii astfel încât să știe că au o piață de desfacere pentru produse și că pot face investiții pentru a-și dezvolta businessul. Rețeaua de magazine se extinde de la un an la altul, atragem clienți noi și cererea este și ea în creștere, deci există un teren fertil pentru creștere”, adaugă reprezentantul Lidl România.

Cartofii, roșiile și ardeii, legumele românești cu cea mai bună dinamică în 2023 pentru Lidl România

Raportat la volumele comercializate anul acesta, cartofii sunt categoria care a raportat cea mai bună dinamică față de anul trecut, fiind urmați de ardei și roșii. Concret, vorbim despre un plus de 40% pentru cartofi și un avans de 15-20% pentru ardei și roșii.

Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
Lidl a realizat 2300 de analize pentru fructele și legumele puse la raft, în 2023
În demersul său de a avea cele mai înalte standarde de calitate pe întreg lanțul de aprovizionare, Lidl România face analize pe toate...

În categoria de cartofi, unul dintre furnizorii importanți este Ferma Mirică, din Lungulețu, județul Dâmbovița. Producătorul cultivă în prezent peste 100 hectare de teren, având o capacitate de producție de 5.000 de tone și o capacitate de depozitare de 3.000 de tone. Pe lângă cartofi, ferma cultivă și ceapă, sfeclă roșie și ridichi negre.

”Părinții mei sunt cei care au început acest business, dar investițiile majore în fermă au început în urmă cu 10 ani, prin achiziționarea de echipamente agricole performante, mașini de plantat, echipamente de cultivat, irigat și recoltat,  precum și prin construirea  spațiilor de pozitare și condiționare a producției. Valoarea totală a investițiilor se ridică la peste 5 milioane de euro, majoritatea din fonduri europene”, spune Cosmin Mirică, antreprenorul care conduce acum businessul Ferma Mirică.
Ferma Mirică a demarat parteneriatul cu Lidl în 2022, iar în acest moment majoritatea producției merge către discounterul german.

Piata Lidl-34

”Luăm în calcul și componenta de procesare. Vrem ca pe langă cartofi în stare naturală, să vindem produse și în alte forme – cartofi pai, cartofi congelați. Vom demara o investiție în acest sens anul acesta, dar probabil primele produse procesate vor ajunge în piață în 2025. În plus, pentru că acum avem desfacere prin intermediul Lidl, vom extinde și portofoliul de culturi”, completează Cosmin Mirică.

Un alt exemplu de producător care duce peste 90% din producție către magazinele Lidl este grupul Nu Oricum, care reunește peste 30 de fermieri din bazinul legumicol Băleni.

”Avem o suprafață de peste 30 de hectare de solarii și 150 de hectare în câmp deschis. Diversitatea de producție este foarte mare. Cultivăm de la roșii, castraveti, ardei, dovlecei, varza, peneni, până la verdețuri, salată verde, morvoci, telină, păstârnac. În plin sezon, livrăm săptămânal undeva la 50 de tone de tomate roz, plus încă 50-60 de tone de roșii de alt soi”, spune Ionuț Dumitru, producător și owner Ferma Nu Oricum Serv.

Producătorul colaborează cu discounterul german încă din 2017 și, în prezent, Lidl reprezintă principalul canal de desfacere pentru legumele și fructele de la Ferma Nu Oricum Serv. ”Pot spune că am crescut și noi odată cu Lidl și acest parteneriat ne-a dat încredere să ne dezvoltăm. Spre exemplu, anul acesta am finalizat un depozit de 1.000 de metri pătrați care va avea temepratură controlată. A fost o investiție de circa 1 milion de euro, dar care ne ajută să creștem în continuare”, spune Ionuț Dumitru.

Lidl deschide un nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș
Lidl deschide un nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Sânnicolau Mare, județul Timiș, pe data de 15 aprilie. Acesta...
Lidl lansează un magazin online de vinuri și pregătește deschiderea unui nou concept de retail
Lidl lansează un magazin online de vinuri și pregătește deschiderea unui nou concept de retail
Discounterul german Lidl a lansat pe piața din Spania un magazin online de vinuri și intenționează să lanseze un nou concept de retail, mai...

Piata Lidl-54Investiții Lidl în dezvoltarea unei producții agricole sustenabile

În paralel cu obiectivul de a crește numprul furnizorilor locali, Lidl România urmărește să asigure  oportunități de dezvoltare de lungă durată pentru producătorii români.

În acest sens, Lidl colaborează doar cu producători locali de fructe și legume care sunt certificați Global G.A.P., un standard recunoscut la nivel global în vederea respectării unor bune practici agricole. În plus, ca parte a parteneriatului cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București (USAMVB), Lidl România a dezvoltat o metodă pilot de evaluare a sustenabilității și de îmbunătățire a practicilor agricole, sub forma unei liste de verificare.

Prin această metodă, sunt verificate diverse aspecte pe lanțul de producție, precum utilizarea atentă a resurselor agricole de bază, printre care apă, sol, climă și biodiversitate. În funcție de rezultatele obținute în urma evaluărilor, specialiștii USAMVB oferă îndrumare de specialitate în baza programului, în vederea îmbunătățirii ariilor ce pot avea efecte negative asupra mediului înconjurător, dar și în vederea îmbunătățirii administrației fermelor. Este un demers în fază de testare, așa că, în 2022, Lidl, alături de specialiștii de la USAMVB au aplicat modulul la trei furnizori pentru a se face eventuale modificări și urmează a fi lansat la scară mai mare în perioada imediat următoare. Până la final de 2023, Lidl își propune să aplice această metodă la 50 de furnizori, urmând ca în 2024 să se extindă la alți 50 de furnizori.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
În România, Lidl deține peste 300 de magazine și 6 centre logistice. Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând la finalul lui 2022 la afaceri de 18,49 miliarde de lei.

Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de...
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...