Veniturile Unilever din T1, afectate de vânzarea diviziei de tartinabile
Finalizarea vânzării diviziei de tartinabile – o tranzacție de șapte miliarde de euro – a influențat veniturile gigantului Unilver în primul trimestru al anului financiar, acestea înregistrând o scădere de 1,6% până la 12,4 miliarde de euro, arată datele companiei.
Vânzările care nu iau în calcul schimbul valutar și achizițiile (n.red. underlying sales) au crescut cu 3,1% în primul trimestru, evoluție susținută de preț (+1,9%) și volum (+1,2%). La nivelul piețelor emergente, avansul a fost de 5%.
“Accelerarea ritmului de creștere este prioritatea noastră în acest an. Vom avea nevoie atât de o execuție de excepție și o adaptare permanentă la nivel de strategie pentru a crește la nivel de segmente și canale”, a precizat Alan Jope, CEO Unilever.
La nivel de divizii, produsele de înfrumusețare și îngrijire personală au înregistrat o creștere de 3,1%, în timp ce brandurile din home care au avut un avans al vânzărilor de 6%.
Unilever a vândut businessul de margarină către fondul de investiții KKR pentru 6,8 miliarde de euro. Businessul de margarină, incluzând branduri precum Rama și Becel, reprezenta aproximativ 7% din operațiunile globale ale Unilever și însumează 2.300 de angajați.
În regiunea din sud-centru a Europei, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. În 2017, compania, care deține o unitate de producție la Ploiești, a realizat afaceri de 897,55 milioane lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 1,03%.



