Veniturile Mondelēz, creștere solidă la finalul trimestrului trei
Mondelēz International a raportat o creștere cu 7,8% a veniturilor nete în trimestrul al treilea, susținută de creșterile de preț și de performanța activității pe piețele emergente.
Proprietarul Milka, Cadbury ori Oreo a înregistrat un venit net de 7,18 miliarde de dolari, depășind estimarea medie a analiștilor de 7,03 miliarde de dolari, potrivit datelor citate de Reuters.
Creșterea veniturilor nete a fost determinată de cursul de schimb favorabil, de impactul achizițiilor companiilor Hu, Grenade și Gourmet Food și de creșterea organică de 5,5% a veniturilor nete – care, la rândul lor, reflectă creșterea volumelor și a prețurilor.
Pe piețele emergente, businessul Mondelēz a înregistrat un plus de 12,9% a veniturilor nete în intervalul iulie – septembrie, până la valoarea de 2,58 milioane de dolari, avans care se adaugă rezultatelor bune din primele două trimestre, de 6%, respectiv 19,6%. Pe parcursul celor trei luni, producătorul a înregistrat o creștere de două cifre în Brazilia, Mexic și India, precum și o creștere high single digit în China, Rusia și Africa.
Generând vânzări de 2,71 miliarde de dolari, Mondelēz a înregistrat și pe piața din Europa o creștere de 7,4% a veniturilor nete de la an la an.
Pe piețele din Asia, Orientul Mijlociu și Africa, producătorul a înregistrat o creștere de 10,8% a venitului net, în timp ce regiunea America Latină a companiei a înregistrat o creștere de 23,1%.
„Am obținut o creștere puternică a veniturilor în al treilea trimestru, atât pe piețele dezvoltate, cât și pe cele emergente. Cererea pentru categoriile și mărcile noastre rămâne dinamică, iar creșterea volumelor este solidă pe măsură ce implementăm măsuri pentru a contracara inflația”, declară Dirk Van de Put, Președintele și CEO-ul Mondelēz.
Mondelēz se așteaptă acum la o creștere organică a veniturilor nete de aproximativ 4,5% pentru întregul an, peste estimarea inițială care viza un avans de 4%.



