Creștere solidă pentru Mondelēz în 2024, dar 2025 rămâne sub semnul incertitudinii
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți producători de ciocolată și snackuri dulci, a încheiat anul 2024 pe plus, raportând „performanțe solide”, potrivit raportului financiar. Concret, producătorul Milka a raportat anul trecut o cifră de afaceri netă de 40,5 miliarde de dolari, în creștere cu 1,2% față de anul anterior. Din perspectivă organică, creșterea raportată la nivelul cifrei de afaceri nete a fost de 4,3%, prețurile în creștere compensând volumele în ușoară scădere (-1%).
Pe piața din Europa, producătorul a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri netă de 13,30 de miliarde de dolari, marcând o creștere de 3,5%, în timp la organic avansul a fost de 5,7% prin comparație cu anul anterior.
„Anul financiar 2024 a fost un an cu performanță puternică pentru compania noastră. Am raportat o creștere echilibrată, câștiguri puternice și o generare solidă de flux de numerar. Pe măsură ce facem tranziția în 2025, rămânem concentrați pe executarea strategiei noastre prin care luptăm cu inflația fără precedent pentru cacao. Echipele noastre sunt bine echipate pentru a rămâne agile și pentru a lua măsurile necesare pentru a naviga în acest mediu de business provocator”, a declarat Dirk Van de Put, Președinte și Director Executiv Mondelēz.
Astfel, pentru 2025, compania se așteaptă la o creștere organică a cifrei de afaceri nete de aproximativ 5%. Totodată, producătorul Milka și Tuc se așteaptă la un mediu de business dificil. Astfel, pe lângă prețul în creștere pentru cacao care ar putea reduce câștigul per acțiune cu 10% în următorul an financiar, producătorul aduce în discuție riscurile valutare și relațiile comerciale internaționale foarte tensionate.
Mondelēz este unul dintre cei mai importanți producători de ciocolată și biscuiți, având în portofoliu branduri precum Ritz, LU, Cadbury Dairy Milk, Milka și Toblerone pe care le comercializează în 150 de țări din întreaga lume.
Pe plan local, Mondelēz este liderul pieței locale de snackuri dulci, businessul dublându-se odată cu integrarea Chipita. În 2023 compania a încheiat cu o cifră de afaceri de 1,36 miliarde de lei și un profit net de 33,9 milioane de lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finanțe.





