Vânzările de bere ale SABMiller în Europa au scăzut cu 8% în T2
Deşi veniturile producătorului de bere şi băuturi răcoritoare SABMiller au crescut cu 3% în primul trimestru al anului financiar 2016 (aprilie-iunie 2015), veniturile şi volumele de bere obţinute în Europa au scăzut cu 4%, respectiv 8% în acest interval. În România, grupul a a obținut, în acest interval, o creștere a veniturilor de până în 5%.
Grupul a menţionat că a avut un trimestru cu multe provocări pe pieţele cheie din Europa, în contextul unor rezultate bune obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, veniturile SABMiller au scăzut în Republica Cehă şi Slovacia cu 6%, în timp ce în Polonia veniturile au scăzut cu 17%, pe o piaţă în scădere.
Veniturile grupului au scăzut cu 4% în Marea Britanie, dar au crescut uşor în Italia, cu 1%.
SABMiller este prezent în România prin intermediul Ursus Breweries, cel mai mare jucător de pe piaţa românească în funcţie de cifra de afaceri, de 1,4 miliarde de lei (320 de milioane de euro) în anul calendaristic 2014.
Grupul, cu acţionariat sud-african şi american, are în jur de 69.000 de angajaţi în peste 80 de ţări. În anul financiar încheiat la 31 martie 2015, SAB Miller a înregistrat venituri de peste 26 de miliarde de dolari.





