Unilever vinde brandurile de margarină pentru circa 7 mld. euro
Gigantul Unilever a vândut businessul de margarină către fondul de investiții KKR pentru 6,8 miliarde de euro, anunță The Guardian.
Compania a anunțat încă din aprilie că intenționează să vândă divizia de tartinabile care include branduri precum Becel sau Rama. Businessul de margarină reprezintă aproximativ 7% din operațiunile globale ale Unilever și însumează 2.300 de angajați. Aceasta este cea mai importantă tranzacție din industria bunurilor de larg consum din acest an.
„După o istorie îndelungată în cadrul Unilever, am decis că viitorul acestei divizii să se desfășoare în afara grupului. Acest anunț reprezintă un nou pas în strategia de a remodela portofoliul Unilever pentru o creștere viitoare”, a precizat Paul Polman, CEO al Unilever.
Decizia KKR de a cumpăra această divizie vine pe fondul unei scăderi în consumul de margarină. Astfel, vânzările acestui produs pe piața din Marea Britanie au scăzut cu peste 12% în ultimul an, în timp ce consumul de unt s-a majorat cu aproape 2%, potrivit datelor Kantar Worldpanel.
Grupul este prezent și în România prin intermediul companiei Unilever SCE, care în 2016 a realizat afaceri de 867,15 milioane de lei, în ușoară creștere față de anul precedent, de 0,3%.





