Unilever va revizui strategia diviziei de ceaiuri
Producătorul Unilever a anunțat demararea unei analize strategice a segmentului de ceaiuri, prin care deține branduri precum Lipton, Brooke Bond și PG Tips. Decizia vine în contextul în care ritmul vânzărilor a încetinit în ultimul trimestru al anului trecut, scriu cei de la Kamcity.com.
De-a lungul anului 2019, vânzările Unilever au crescut cu 2,9%, cu performanțe superioare în piețele emergente. Pe de altă parte, piețele dezvoltate au înregistrat o scădere de 0,5%.
Reprezentanții companiei anunțaseră în decembrie că ținta de creștere de 3-5% va fi ratată, fapt confirmat de rezultatele trimestrului IV, care a avut cea mai mică rată de creștere din ultimii zece ani.
Veniturile anuale au crescut ușor, până la 52 mld. euro, în vreme ce profitul a înregistrat un minus de 38,4%, până la 6 mld. euro, potrivit sursei citate.
Decizia de revizuire a businessului cu ceaiuri a fost declanșată de vânzările tot mai mici a ceaiului tradițional în piețele mature, acolo unde consumatorii se reorientează către alternative bazate pe ierburi și fruncte. Unilever comercializează ceai negru în 60 de țări, generând vânzări anuale de 3 mld. euro.