Unilever, rezultate stabile la nivel global în 2020
Deși la prima vedere pandemia a avut un impact pozitiv asupra vânzărilor produselor din portofoliul Unilever, per ansamblu compania a raportat rezultate stabile pentru 2020.
Mai exact, Unilever și-a majorat vânzările pe segmentul de produse de igienă și curățenie, însă această creștere a fost contrabalansată de scăderea vânzărilor pe segmentele de beauty și make-up, pe fondul restricțiilor sociale.
Criza sanitară a influențat și celelalte categorii de produse din portofoliul companiei. Brandul de înghețată Ben&Jerry’s a obținut performanțe foarte bune în retail, în timp ce livrările către industria de catering s-au redus drastic. În schimb, produsele The Vegetarian Butcher au înregistrat un avans de 70% în trimestrul patru din anul trecut.
Unilever a încheiat anul trecut cu vânzări totale de 50,7 miliarde de euro, cu 2,4% mai puțin față de anul precedent. Profitul net s-a redus nesemnificativ, cu 0,8%, până la 6,1 miliarde de euro. Pe fondul creșterii costurilor, profitul operațional s-a redus cu 4,6% față de 2019.
Compania estimează pentru următoarea perioadă o creștere puternică a cererii pentru produse vegetariene, deci se va concentra pe dezvoltarea acestei categorii. În plus, CEO-ul Alan Jope intenționează să dezvolte canalul de ecommerce, dat fiind că vânzările online au atins 9% din cifra de afaceri.



