Unilever, din nou la bursa tranzacțiilor? Becel ar putea fi scos la vânzare
Compania britanico-olandeză Unilever ar avea intenția să vândă mai multe active, printre care și branduri cunoscute de margarină, precum Flora (comercializată în România sub brandul Becel – n.r.) și Stork, la un preț de 7 miliarde de dolari – potrivit informațiilor apărute recent în presa britanică. Decizia ar urma să crească valoarea acțiunilor companiei, după ce gigantul american Kraft Heinz a retras ofeta de 143 de miliarde de dolari de preluare a Unilever.
Companii mari precum Bain Capital, CVC sau Clayton Dubilier & Rice ar intenționa să facă o ofertă de preluarea a activelor pe care Unilver le-ar pune la bătaie, iar presa britanică speculează faptul că inclusiv Kraft Heinz ar urmări să obțină o parte din ținta pe care a avut-o anterior.
Mai mult, se zvonește faptul că, pe lângă vânzarea brandurilor de margarină, Unilever ar urmări în strategia de dezvoltare și câteva achiziții, cum ar fi divizia de produse de uz caznic deținută de Reckitt Benckiser, în care intră și brandurile Vanish și Dettol.
În urmă cu o lună, americanii de Kraft Heinz au retras o ofertă record de preluare a Unilever, în valoare de 143 de miliarde de dolari. Inițial, cei de la Kraft Heinz au declarat că vor reevalua oferta, însă singura variantă „acceptată” de Unilever a fi fost retragerea ofertei de către compania americană.
Retragerea ofertei de către Kraft Heinz a avut ca efect o scădere a acțiunilor Unilever cu 7.9%, asta după ce inițial, la apariția în piață a informației privind această presupusă tranzacție, acțiunile companiei au cunoscut un salt de 13%. Unilever este cel de-al patrulea jucător la nivel mondial din industria bunurilor de larg consum după vânzări, cu venituri raportate anul trecut de 55 de miliarde de dolari. Compania are în portofoliu sute de branduri, atât alimentare cât și de îngrijire personală, precum Knorr, Dove sau Rexona.



