Unilever: brandurile sustenabile cresc de două ori mai repede

Brandurile sustenabile ale Unilever cresc de două ori mai repede decât celelalte branduri din portofoliul companiei, iar până acum modelul de business sustenabil s-a dovedit a fi și profitabil, potrivit lui Jarek Malinowski, Directorul General al Unilever South Central Europe - companie cu sediul central la București. Toate acestea în contextul în care consumatorii, în special cei tineri, sunt tot mai interesați de protejarea planetei și tot mai preocupați de problemele sociale. Unilever: brandurile sustenabile cresc de două ori mai repede

“Campaniile brandurilor sustenabile derulate în România sunt de succes, se poate vedea acest lucru în vânzările companiei. Domestos și Cif sunt exemple în acest sens, motiv pentru care Unilever a decis să continue campaniile sociale ale acestor branduri pentru al doilea an”, a afirmat Jarek Malinowski.

De asemenea, producătorul a anunțat reluarea campaniei "Împreună pentru o viață mai bună" dezvoltată împreună cu rețeaua Carrefour, pentru al treilea an. Campania își propune să-i determine pe cumpărători să recicleze ambalajele produselor Unilever. Și campania „Cif curăță România”, dezvoltată de la zero la nivel local și implementată deja și pe alte piețe din regiune, va fi continuată în 2015, iar brandul Domestos continuă să susţină UNICEF: pentru fiecare sticlă de Domestos 24H Plus, 5% din veniturile obţinute în urma vânzării sunt redirecţionate către UNICEF pentru programele care ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de igienă.

Mai mult, o parte dintre lansările de produse planificate pentru 2015 au ca scop creșterea business-ului în mod sustenabil: de exemplu, lansarea unei supe de roșii provenite din agricultura  ecologică sau lansarea unei noi game de produse Delikat, cu o cantitate de sare redusă cu 10%, ca parte a angajamentului global al companiei de a respecta recomandările Organizației Mondiale a Sănătății în domeniu. Producătorul a anunțat și că este în proces de reducere a caloriilor pentru toate produsele din portofoliul său de înghețată. Înghețata pentru copii din conține mai puțin de 110 kcal/porţie, iar obiectivul final este ca până în 2018 este ca toate îngheţatele din portofoliul Unilever să aibă mai puţin de 300 kcal/porţie.

În ceea ce privește programele educaționale, Unilever este partener pentru al patrulea an, prin intermediul Federaţiei Romalimenta, în programul educațional “Și eu trăiesc sănătos” ce are ca obiective prevenirea obezității infantile la copiii cu vârsta pâna la 12 ani și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul familiilor. Ca rezultat al programului, Unilever a ajuns la 67.000 de copii din 250 de școli, din patru orașe din țară.

Jarek Malinowski a mai precizat fabricile Unilever din orașul Ploiești primesc de la grup fonduri speciale pentru sustenabilitate, astfel că vor fi continuate investițiile în echipamente care reduc risipa și protejează mediul înconjurător.

Ce importanţă acordă românii sustenabilităţii?

Pentru a determina dacă românii acordă importanţă sustenabilităţii, Unilever a realizat o  cercetare prin intermediul platformei iVox.ro. Studiul s-a desfăşurat în perioada 18 – 22 mai 2015 pe un eşantion de 2.886 respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani, din mediul urban. Rezultatele cercetării indică faptul că majoritatea respondenţilor consideră sustenabilitatea ca fiind o ramură importantă (43%) şi chiar foarte importantă (49%) pentru societatea în care trăiesc.

Cei mai mulţi dintre respondenţi asociază acest termen atât cu mediul înconjurător (23%), cu economia (33%) şi, într-o proporţie mai scăzută, cu implicarea în comunitate, în timp ce 35% consideră că sustenabilitatea se referă la toate cele trei domenii.       

69% dintre respondenţi susţin că reuşesc să facă economie la resurse în viaţa de zi cu zi, astfel putând declara că duc o viaţă sustenabilă, iar 64% dintre participanţii la sondaj apreciază că acțiunile lor zilnice aduc beneficii mediului înconjurător. Cercetarea arată că majoritatea românilor (79%) consideră că și-au schimbat în ultimii patru ani comportamentul cu privire la economia la apă, energie şi deşeuri.

În Statele Unite ale Americii, bunurile de larg consum responsabile au o tendință de creștere accelerată și reprezintă acum 15% din totalul cumpărăturilor., potrivit unei cercetări realizate de  compania Boston Consulting.

Rezultate la nivel global

În cei patru ani de funcționare a Planului Unilever pentru un Stil de Viață Sustenabil, grupul a raportat o reducere a risipei cu 12% și o diminuare a cantității de apă utilizate cu 2%, în condițiile în care business-ul Unilever a crescut cu 21% în perioada 2010-2014. Peste 55% dintre materiile prime agricole ale Unilever sunt obținute acum prin metode sustenabile. Compania a anțat, de asemenea, că și-a îndeplinit obiectivul de a trimite zero deșeuri către groapa de gunoi în urma proceselor de producție. Au fost reduse semnificativ și emisiile de dioxid de carbon și apa utilizate pentru producție, cu 37% și, respectiv, cu 32% pe tona de producție, comparativ cu anul 2008. 

Unilever, investiții de 48 mil. euro în fabrica din Ploiești în ultimii 3 ani
Unilever, investiții de 48 mil. euro în fabrica din Ploiești în ultimii 3 ani
Unilever a investit 48 de milioane de euro în ultimii trei ani în fabrica din Ploiești. Compania a extins fabrica de produse alimentare de la...
Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele ecologice, mai greu accesibile decât alternativele convenționale
Produsele și soluțiile ecologice sau „verzi” sunt aspiraționale pentru șapte din zece români, dar percepute ca fiind în continuare mai greu...
Ramona Pârvescu, noul Head of Unilever România începând cu luna octombrie
Ramona Pârvescu, noul Head of Unilever România începând cu luna octombrie
Unilever anunță schimbări în strategia organizațională prin numirea Ramonei Pârvescu ca Head of Unilever România începând cu luna octombrie...
CEO-ul Unilever se va retrage de la conducerea companiei anul viitor
CEO-ul Unilever se va retrage de la conducerea companiei anul viitor
Alan Jope, executivul care a condus operațiunile Unilever începând cu 2019, se va pensiona anul viitor, pe fondul unei achiziții care nu a fost...