Unilever anunță concedieri ca parte a reorganizării businessului global
Gigantul anglo-olandez a anunțat că vrea să renunțe la 1.500 de angajați din management ca parte a unui proiect care vizează schimbarea strategiei de business după achiziția nereușită a GlaxoSmithKline. Modelul de business propus acum va avea ca rezultat o reducere semnificativă a rolurilor de conducere - care reprezintă în prezent aproximativ 15% din organigrama Unilever, iar compania își propune însă să creeze mai multe roluri de management junior (5%). Potrivit Unilever, aceste modificări sunt momentan supuse consultării.
Compania și-a simplificat deja structura actuală în cinci grupuri de business: frumusețe și wellbeing , îngrijire personală, curățenie, nutriție și înghețată.
Cele cinci categorii vor fi susținute de Unilever Business Operations, deși „fiecare grup va fi pe deplin responsabil și poate fi tras la răspundere pentru strategia sa, pentru creșterea generată și obținerea profitului”, se arată într-un comunicat al companiei citat de FoodBev Media.
„Noul nostru model organizațional a fost dezvoltat în ultimul an și este gândit pentru a continua progresul pe care îl vedem deja. Trecerea la cinci grupuri de afaceri axate pe categorii ne va permite să fim mai receptivi la tendințele consumatorilor și ale canalului de vânzare, cu o responsabilitate clară pentru livrare. Creșterea businessului rămâne prioritatea noastră principală și aceste schimbări vor contribui în acest sens”, a explicat Alan Jope, CEO Unilever.
Veste vine după ce Unilever nu a reușit să preia filiala de bunuri de larg consum a gigantului farmaceutic GlaxoSmithKline după multiple oferte depuse în acest sens.