Unilever țintește divizia bunurilor de larg consum a gigantului farmaceutic GSK
În procesul de eficientizare a businessului, Unilever vizează extinderea în zona îngrijirii personale, vizând în acest sens filiala de bunuri de larg consum a gigantului farmaceutic GlaxoSmithKline. Divizia pentru care Unilever o țintește este deținută de Glaxo în parteneriat cu Pfizer și include mărci de uz casnic cum ar fi pasta de dinți Sensodyne, suplimente alimentare, inclusiv analgezicele Panadol.
Glaxo a primit deja trei oferte de la Unilever pe parcursul anului trecut, cea mai recentă fiind în luna decembrie și respinsă recent de GSK. În valoarea de aproape 60 de milioane de euro, oferta Unilever de la finalul anului trecut a fost considerată de GSK „mult subevaluată” având în vedere capabilitățile diviziei și oportunitățile pentru viitor.
Pentru Unilever, integrarea diviziei de bunuri de larg consum a GSK ar însemna consolidarea portofoliului de igienă personală și sănătate. Surse Bloomberg citate de RetailDetail susțin că Unilever pregătește deja o ofertă mai mare pentru GlaxoSmithKline, dar aceste informații nu au fost confirmate de niciuna dintre părți. Dacă această tranzacție are loc, va reprezenta cea mai mare achiziție din istoria a gigantului anglo-olandez.