Transavia va investi 35 mil. euro în energie verde până în 2023
Transavia, liderul pieței de carne de pui din România, va investi până în 2023 suma de 35 de milioane de euro în energie regenerabilă și în cogenerare pentru a ajunge să își acopere aproape în integralitate necesarul de energie pentru toate punctele de producție.
“Cele 22.000 de panouri, care vor genera cei 10MWh pe care îi țintim pentru acest an, sunt susținute de investiția maximă pe care companiile cu care implementăm au putut să o absoarbă în condițiile actuale ale lanțurilor logistice, respectiv 10 milioane de euro. Până la finalul anului 2023, întreg proiectul nostru de generare de energie verde pentru toate punctele de producție va fi susținut de o investiție majoră din fonduri proprii de circa 35 de milioane de euro”, au declarat pentru Progresiv reprezentanții Transavia.
Prin această capacitate instalată, de 10 MWh anual, se va acoperi aproximativ 30% din consumul anual de electricitate al facilităților companiei. Această etapă va elimina anual cel puțin 4 milioane de kilograme de emisii de CO2 , echivalentul emisiilor anuale provenite de la 1.778 de autoturisme.
Panourile fotovoltaice vor fi instalate atât pe acoperișurile fermelor de pui, cât și pe teren, în funcție de structura construcțiilor și de poziția față de soare. În etapa actuală vor fi amplasați peste 100.000 de metri pătrați de panouri fotovoltaice.
“Ambiția noastră este să ne asigurăm, până la finalul anului 2023, aproape în integralitate energia electrică necesară. De aceea, investim masiv în energia verde și soluții de eficiență energetică ce vor contribui la rezultatele noastre pe termen lung. Doar în prima etapă, concentrată în anul în curs, vom acoperi circa o treime din necesarul de energie electrică pentru facilitățile noastre, creând și un avantaj unic în piață. Singurul factor care ne-ar putea afecta progresul ar fi funcționarea defectuoasă a lanțurilor logistice. Avem însă încredere că, împreună cu companiile cu care colaborăm în implementarea proiectului, vom găsi soluții astfel încât să reușim până la finalul anului viitor să producem 80%-100% din energia de care avem nevoie”, declară Ioan Popa, Președinte și Fondator Transavia.
Citiți și: Anduranță cu amprentă locală: cum au trecut businessurile românești proba timpului
Suplimentar, pe lângă panourile fotovoltaice, compania va implementa și două proiecte de cogenerare de înaltă eficiență electrică și termică.
Transavia deține și produce brandurile Fragedo, Libertan și Papane. Compania are în prezent peste 2.300 de angajați, care activează preponderent în cele 30 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele Transavia, localizate în opt județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și a CSI.