Tohani a investit 6 mil. euro în producția de Fetească Neagră, cu 1 milion de sticle îmbuteliate

Tohani România a depășit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din România. Investiția în producția acestui vin se ridică la 6 milioane de euro. Tohani are cea mai întinsă suprafață cultivată cu Fetească Neagră din zona Dealu Mare, de aproximativ 100 de hectare. Tohani a investit 6 mil. euro în producția de Fetească Neagră, cu 1 milion de sticle îmbuteliate

Cu investiții totale de 6 milioane de euro în acest soi, Tohani România își propune să facă din Feteasca Neagră un brand de țară, punând totodată România pe harta viticolă mondială. Povestea vinului din soiul Fetească Neagră produs de Tohani România a început acum mai bine de 25 de ani, odată cu ambiția proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin de elită la nivel mondial.

Investiția în podgoria de Fetească Neagră s-a ridicat la 3 milioane de euro, în timp ce linia de vinificație dedicată a necesitat o investiție de 1 milion de euro. Pentru susținerea vinurilor produse cu acest soi - prin marketing local și prezență internațională - s-au alocat 2 milioane de euro. Astăzi, Feteasca Neagră a devenit vedeta podgoriei, în 2020 reprezentând 75% din totalul de vin roșu vândut de Tohani. Producția de anul trecut a atins un nou record, fiind îmbuteliate 1 milion de sticle de vin cu eticheta Fetească Neagră.  

La nivel internațional, Feteasca Neagră a devenit cel mai cunoscut și cerut soi românesc, fiind preferat pe piețele din SUA, China, Marea Britanie, dar și în țări cu tradiție, cum ar fi Italia și Spania. În ultimii ani a început să crească cererea și în țări exotice precum Brazilia și Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câștigat multiple medalii internaționale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial.

"Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de așteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialiști și în tehnologie. În 2011 am obținut prima medalie de aur, la nivel internațional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referință pentru România în plan internațional. Am început timid, însă piața a testat, iar acum avem creșteri semnificative peste granițe, a explicat Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Consumatorul român de Fetească Neagră

În România, Feteasca Neagră a devenit cel mai popular soi de vin roșu, fiind consumat în principal de publicul din generațiile X și Millennials, din mediul urban, care își doresc să învețe despre vin și să susțină producătorii locali. La nivel național, zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt București, Prahova, Cluj și Brașov.

Evoluția vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluția consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convențional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânăr, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiție și își dorește să consume și să susțină produse și producători români, a declarat Virgil Mândru, CEO și proprietar al Tohani România.

Astfel, pentru 2021, Tohani România își propune să mențină producția de Fetească Neagră la circa 1 milion de sticle, ajungând pe buzele a tot mai mulți iubitori de vin prin cele 6 etichete ale sale precum Moșia de la Tohani, Moșia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum.

 

Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia
Programul Carrefour „Deschidem Vinul Românesc”, pentru a doua oară în Italia
Deschidem Vinul Românesc, programul Carrefour România care sprijină industria vinurilor românești încă din 2019, a susținut, la invitația...
„Românesc”, un atribut cu forță de loializare în categoria vinurilor
„Românesc”, un atribut cu forță de loializare în categoria vinurilor
Vinul și consumatorii de vin au parcurs un traseu destul de anevoios pe piața locală, marcat, inițial, de lipsa de calitate și informații, și...
Tohani România: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări
Tohani România: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări
Vinurile roșii și cele albe – vinuri de creație ce au la bază soiuri românești, precum Fetească Neagră, Fetească Albă și Tămâioasă...
Sondaj: 80% dintre români asociază vinul roșu cu Fetească Neagră
Sondaj: 80% dintre români asociază vinul roșu cu Fetească Neagră
Peste jumătate dintre români preferă vinul roșu, iar 40% achiziționează săptămânal vin, arată un sondaj realizat de Tohani România,...