Sondaj: 80% dintre români asociază vinul roșu cu Fetească Neagră

Peste jumătate dintre români preferă vinul roșu, iar 40% achiziționează săptămânal vin, arată un sondaj realizat de Tohani România, iar Feteasca Neagră este soiul asociat cu vinul roșu românesc de către 80% dintre români.

Românii asociază consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferată ca moment al zilei pentru consum, de obicei în compania partenerului de viață (71%) sau a prietenilor (74%), arată datele sondajului realizat la nivel național. Jumătate dintre cei chestionați preferă vinul roșu, iar procentul celor care preferă vinul alb, respectiv rose este apropiat, 27% versus 23%. Sondaj: 80% dintre români asociază vinul roșu cu Fetească Neagră

Când spune vin roșu, majoritatea (84%) se referă la un vin românesc pe care îl consideră cel puțin la fel de bun precum cele internaționale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenți asociază vinul roșu cu cel franțuzesc, respectiv italian. Pe lângă Feteasca Neagră (80%), printre soiurile românești menționate de respondenți s-au mai numărat Negru de Drăgășani (5,3%), Băbească Neagră (5,7%) și altele, potrivit sondajului realizat de Tohani România.

Atunci când achiziționează vin, românii iau în considerare în primul rând producătorul (84%), apoi soiul (79%), recomandările prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lăsate în plan secund. Mai mult de două treimi dintre respondenți au precizat că achiziționează de obicei vinul din supermarket (76%), dar un procent semnificativ (40%) se îndreaptă și către magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achiziționează vin săptămânal, iar 30% lunar.

Mai mult de o treime dintre respondenți au precizat că alocă lunar între 51 și 100 de lei pentru a cumpăra vin, iar 25% alocă între 101 și 200 de lei lunar. Aproape 20% alocă peste 200 de lei pentru a cumpăra vin.

Sondajul a mai arătat și că românii devin tot mai interesați de povestea vinului, de istoria și farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenți au precizat că au vizitat cel puțin o cramă, iar 45% că achiziționează vin de la cramă.

„Ne bucurăm să primim o nouă confirmare că interesul pentru Feteasca Neagră este tot mai mare, atât pe fondul creșterii notorietății acestui soi în rândul consumatorului, dar și ca urmare a creșterii calității vinului. În ultimii 15 ani, Tohani România a investit constant în podgoria de Fetească Neagră, cea mai întinsă din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investiții: recunoașterea consumatorului, la nivel local și internațional, dar și un portofoliu de etichete medaliate în fiecare an”, declară Virgil Mândru, CEO și proprietar Tohani România.

Wines of Romania: Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, cele mai căutate vinuri în mediul online
Wines of Romania: Busuioaca de Bohotin și Fetească Neagră, cele mai căutate vinuri în mediul online
Consumatorii români sunt din ce în ce mai interesați de soiurile autohtone de vin, inclusiv în mediul online, arată o analiză realizată de...
România, a patra țara din lume la creșterea producției de vin
România, a patra țara din lume la creșterea producției de vin
2023 a fost un an dificil pentru industria vinului cu o scădere a producției până la un nivel nemaiîntâlnit în ultimii 60 de ani, potrivit...

În 2020, Tohani România a depășit pragul de 1 milion de sticle de Fetească Neagră îmbuteliate, iar producția de struguri din această toamnă aduce vești bune pentru soiul românesc, cantitatea strugurilor de calitate recoltați fiind cu peste 20% superioară celei de anul trecut. 

Metodologie: Sondajul a fost efectuat online în perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenți, 52% dintre ei fiind bărbați.

„Românesc”, un atribut cu forță de loializare în categoria vinurilor
„Românesc”, un atribut cu forță de loializare în categoria vinurilor
Vinul și consumatorii de vin au parcurs un traseu destul de anevoios pe piața locală, marcat, inițial, de lipsa de calitate și informații, și...
Tohani România: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări
Tohani România: Vinurile de creație, creștere de 20% în vânzări
Vinurile roșii și cele albe – vinuri de creație ce au la bază soiuri românești, precum Fetească Neagră, Fetească Albă și Tămâioasă...
Vinurile, o categorie cu mult potențial în retail
Vinurile, o categorie cu mult potențial în retail
Cu o masă de consumatori importantă în rândul adulților din urbanul mediu și mare, vinul este o categorie care merită atenția retailerilor...
Tohani a investit 6 mil. euro în producția de Fetească Neagră, cu 1 milion de sticle îmbuteliate
Tohani a investit 6 mil. euro în producția de Fetească Neagră, cu 1 milion de sticle îmbuteliate
Tohani România a depășit cifra de 1 milion de sticle de Fetească Neagră, cel mai vândut soi de vin roșu din România. Investiția în...