Studiu. Obiceiurile de consum se întorc la „normalitate”

După ridicarea stării de urgență, relaxarea măsurilor de siguranță s-a tradus și printr-o relaxare în modul în care consumatorii prioritizează achizițiile. Studiu. Obiceiurile de consum se întorc la „normalitate”

Un studiu Reveal Marketing Research arată că „rolul cumpărăturilor este încă, în principal, legat de baza piramidei, adică supraviețuire și siguranță. Cresc însă în importanță nevoile din vârful piramidei. Acest lucru se întâmplă într-o perioadă în care mulți oameni își reiau activitatea și speră să poată cheltui din nou și pentru altceva, nu doar pentru produse și servicii de absolută necesitate.”

Cu alte cuvinte, dacă în luna aprilie peste 80% din bugetul unui consumator era destinat acoperirii nevoilor de bază (alimente, produse de igienă corporală, utilități, medicamente), în luna mai pe lista de cumpărături au reapărut electrocasnicele și hainele. Peste 12% dintre participanții la studiul Reveal Marketing Research au declarat că au cumpărat electronice și electrocasnice și 22% susțin că au achiziționat articole vestimentare.

În urma analizei bazate pe profilul românilor, studiul scoate la iveală că tinerii carieriști sunt cei mai mulțumiți față de starea lor generală de spirit și că au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi de bază, 51% față de 41% la nivel național. Depășirea obstacolelor este în top priorități pentru familiile moderne (43% față de 36% la nivel național). Aceștia au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoi din vârful piramidei, 41% față de 33% la nivel național.

„Maturii fără partener” sunt cei care au făcut mai multe cumpărături ce acoperă nevoia de stimă, 52% față de 40% la nivel național. „Odată cu reieșirea în societate a crescut din nou și rolul stimei de sine în viața oamenilor, nevoia de validare și de auto-poziționare se reflectă iarăși în atitudinea românilor. Acest lucru poate fi tradus de către branduri printr-o comunicare comercială a beneficiilor pe care produsele sau serviciile proprii le pot oferi clienților potențiali, raportat la societate, dar și la categoria socio-demografică în care se încadrează sau către care publicul țintă tinde”, susțin reprezentanții Reveal Marketing Research.

Metodologie:
Metoda de colectare folosită Reveal Marketing Research pentru acest proiect este CAWI (computer assisted web interview). Studiul este reprezentativ național urban, completat de 1010 respondenți (în lunile aprilie, respectiv mai) și marja de eroare este de +/-3%.

 

 

Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), arată un studiu Reveal...
Reveal Marketing Research: Ce categorii de alimente nu lipsesc din coșul de cumpărături al românilor
Reveal Marketing Research: Ce categorii de alimente nu lipsesc din coșul de cumpărături al românilor
În context pandemic, predilecția spre o alimentație diversificată a influențat în mod direct coșul de cumpărături al consumatorilor. Astfel,...
Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie
Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie
75% dintre români au rămas loiali brandului preferat, în timp ce pentru 6% dintre aceștia comportamentul s-a schimbat, declarându-se mai puțin...
8 din 10 români folosesc produse cosmetice cu SPF doar pe perioada verii
8 din 10 români folosesc produse cosmetice cu SPF doar pe perioada verii
Chiar dacă românii stau în medie pe zi 3h30 min afară, doar 37% se dau cu cremă aproximativ în fiecare zi când ies din casă, iar 63% se dau...