Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie

75% dintre români au rămas loiali brandului preferat, în timp ce pentru 6% dintre aceștia comportamentul s-a schimbat, declarându-se mai puțin loiali față de mărcile preferate. Un procent de 18% dintre români se declară chiar mai loiali comparativ cu anul trecut, iar sectorul de retail este singurul cu o creștere netă a loialității în ultimul an, arată un studiu Reveal Marketing Reserch despre cum a influențat contextul COVID-19 comportamentul de consum al românilor, prezentat în premieră pe scena Conferinței Progresiv - The Age of Disruption. Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie

Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august - septembrie a.c în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum și bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban și mediul rural, față de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat 75% dintre respondenți. “Pentru companii este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Consumerismul în era Buy local

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienților, respectiv mai puțin loial/ă, la fel de loial/ă și mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidențiează comportamentele în schimbare în noua realitate.

Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%).  Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorile propriilor clienți.

Tinerii cu vărste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează: retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa. Studiul de față este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research. Metodologie: 1013 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users și patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie.

Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
Cum a evoluat relația românilor cu brandurile în ultimii 25 de ani
„Trăim în România și asta ne ocupă tot timpul – o sintagmă care ne-a marcat și pe care o auzim des. De ce? Pentru că suntem complicați,...
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic, arată datele celui...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), arată un studiu Reveal...
Ce influențează adevărata loialitate față de un brand
Ce influențează adevărata loialitate față de un brand
De-a lungul timpului, retailerii și producătorii au încercat să descifreze puzzle-ul loialității consumatorilor. Deși anumiți giganți din...
8 din 10 români folosesc produse cosmetice cu SPF doar pe perioada verii
8 din 10 români folosesc produse cosmetice cu SPF doar pe perioada verii
Chiar dacă românii stau în medie pe zi 3h30 min afară, doar 37% se dau cu cremă aproximativ în fiecare zi când ies din casă, iar 63% se dau...