Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie

75% dintre români au rămas loiali brandului preferat, în timp ce pentru 6% dintre aceștia comportamentul s-a schimbat, declarându-se mai puțin loiali față de mărcile preferate. Un procent de 18% dintre români se declară chiar mai loiali comparativ cu anul trecut, iar sectorul de retail este singurul cu o creștere netă a loialității în ultimul an, arată un studiu Reveal Marketing Reserch despre cum a influențat contextul COVID-19 comportamentul de consum al românilor, prezentat în premieră pe scena Conferinței Progresiv - The Age of Disruption. Retailul, singurul sector cu o creștere a loialității consumatorilor în pandemie

Studiul Reveal Marketing Research a analizat comportamentul consumatorilor români în perioada august - septembrie a.c în trei sectoare ale economiei: retail, bunuri de consum și bancar. Conform acestui nou studiu care a acoperit mediul urban și mediul rural, față de anul precedent, au rămas loiali brandului preferat 75% dintre respondenți. “Pentru companii este din ce în ce mai important să își analizeze în mod recurent atitudinile consumatorilor cu brandul pentru a identifica din timp vulnerabilități”, spune Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.

Consumerismul în era Buy local

Datele studiului Reveal Marketing Research au mai identificat trei tipuri de comportament în rândul consumatorilor care pot duce la modificarea comportamentului de consum. Cele trei tipuri de comportament au ca punct central gradul de loialitate al clienților, respectiv mai puțin loial/ă, la fel de loial/ă și mai loial/ă. Aceste trei tipuri de comportament evidențiează comportamentele în schimbare în noua realitate.

Sectorul retail este singurul cu o creștere netă a loialității în perioada 2020 – 2021 (în anul 2021 românii se declară cu 22% mai loiali comparativ cu anul 2020), în timp ce sectorul bunuri de consum a înregistrat cel mai mare procent al clienților loiali (75%).  Cu alte cuvinte, consumatorii sunt atrași de mărcile care arată empatie și susțin valorile propriilor clienți.

Tinerii cu vărste cuprinse între 18 și 34 de ani sunt cei mai vocali în ceea ce priveşte loialitatea față de toate cele trei segmente analizate, după cum urmează: retail (32%), servicii bancare (20%) și bunurilor de consum (26%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa. Studiul de față este finanțat și dezvoltat exclusiv de către Reveal Marketing Research. Metodologie: 1013 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users și patru mini focus – grupuri online. Perioada de colectare a datelor este august – septembrie.

cos de cumparaturi gol analiza inflatie
Românii în fața inflației: 46% consideră că ceea ce cumpără în prezent este strict necesar
Inflația ridicată i-a determinat pe români să prioritizeze cheltuielile pentru acoperirea nevoilor de bază. Astfel, 46% dintre ei sunt de acord,...
Românii și cumpărăturile: 3 din 4 consumatori merg în magazine pentru reduceri și promoții. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cumpărăturile românilor, influențate și în 2025 de reduceri și promoții
Interesul românilor în campaniile promoționale a crescut în ultimii ani, iar mecanica și felul în care acestea sunt comunicate impactează...
produse cosmetice naturale fara sulfati si aluminium crema de fata seruri naturale industria de beauty in 2025 studiu marketing reveal research vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape jumătate dintre români consideră cosmeticele naturale ca fiind esențiale
45% dintre români consideră foarte important ca produsele cosmetice pe care le utilizează să fie naturale, iar principalele criterii de alegere a...
studiu Reveal Marketing Research privind consumul de gustari intre mese
Pofta, motivul principal pentru care românii aleg gustările între mese  
Românii sunt mari iubitori de gustări între mese, 39% dintre acesția obișnuind să le consume zilnic, în special femeile (45% comparativ cu 33%...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Viitorul sustenabilității, influențat de schimbarea comportamentelor și inițiativele companiilor
Caracterul sustenabil al unui produs (68%) este mai important decât confortul oferit de proximitatea față de acesta (65%), arată un studiu Reveal...