Studiu: Adaptabilitatea și flexibilitatea, esențiale pentru a reuși în afaceri

Deși mai mult de jumătate dintre antreprenori evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil, cei mai mulți își mențin optimismul cu privire la evoluția afacerii în următori ani și 76% dintre ei consideră că șansa joacă un rol important în business, arată un sondaj realizat de Query Research pentru Raiffeisen Bank România. În contextul acestei cercetări, Raiffeisen Bank și Asociația B-Leader dau startul seriei de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!”, dedicate antreprenorilor și liderilor de afaceri care vor să accelereze dezvoltarea business-urilor lor. Antreprenori raiffeisen bank romania studiu

Antreprenorii români sunt de părere că adaptabilitatea și flexibilitatea, alături de o viziune clară și o misiune bine definită, sunt esențiale pentru a reuși în afaceri. Pe lângă calități precum perseverenta si curajul, șansa este considerată de mulți un factor important. De asemenea, 62% dintre respondenți evaluează mediul de afaceri ca fiind dificil. Totuși, în ciuda acestui aspect, 61% rămân optimiști că firma pe care o conduc va avea o evoluție financiară semnificativă în următorii 2-3 ani.

Antreprenorii estimează că domeniile IT, Agricultură, Producție și Servicii vor avea cea mai mare creștere în următorii ani, iar factorii care ar putea impulsiona dezvoltarea acestor afaceri sunt stabilitatea economică și politică, disponibilitatea forței de muncă calificate și accesul la finanțare.

Majoritatea respondenților consideră că digitalizarea și/sau automatizarea proceselor și operațiunilor este importantă pentru dezvoltarea business-urilor lor, iar peste jumătate dintre cei chestionați (54%) intenționează să investească mai mult în tehnologie în următorii 2-3 ani.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 150 de antreprenori din companii cu cifră de afaceri între 1 și 50 de milioane de euro. În urma rezultatelor acestei cercetări, Raiffeisen dă startul seriei de conferințe regionale „Be Inspired. Make it Happen!” (la Timișoara, Craiova, Iași și Constanța) moderate de către Andreea Esca și adresate antreprenorilor și liderilor de afaceri care vor să accelereze dezvoltarea business-urilor lor.

„Această serie de conferințe este dedicată antreprenorilor și liderilor de afaceri care conduc businessuri cu istoric în piață, care performează pe domeniilor lor și care își doresc să fie mai competitivi și, de ce nu, să scaleze internațional. Dincolo de aceste evenimente, ne dorim să sprijinim business-urile românești să devină mai competitive pe plan local și regional”, a declarat Cristian Sporiș, Vice-Președinte, Divizia Corporate și Membru în Consiliul Director al Raiffeisen Bank România.

Prin intermediul acestei serii de evenimente, Raiffeisen Bank își propune să ofere informații relevante despre contextul economic actual și despre strategii concrete de poziționare și creștere în piață. Primul eveniment va avea loc pe 3 iunie, la Timișoara Convention Center, începând cu ora 8:30.

 

AAylex One producător Cocorico credit pentru sustinerea activitatii
Producătorul brandului Cocorico a semnat pentru o facilitate de credit sindicalizată în valoare de 14,1 mil. euro
CEC Bank și Exim Banca Românească au acordat Grupului AAylex, unul dintre principalii jucători din industria de produse alimentare din România,...
Grup Șerban Holding, investitii intr-o noua dizivie de business Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Grup Șerban Holding, investiții de peste 11 mil. euro într-o nouă divizie de business
Grup Serban Holding, un grup de firme cu capital românesc activ în agricultură şi industria alimentară, a finalizat o investiție de 11,5...
Afacerile Perla Harghitei S.A au crescut cu 26% anul trecut, peste ritmul pieței de apă minerală. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Afacerile Perla Harghitei S.A au crescut anul trecut cu 26%, peste ritmul pieței de profil
Perla Harghitei, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața apei minerale naturale din România, a înregistrat în 2024 o cifră de...
Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul Maspex vrea poziția de control în cadrul producătorului de vin Purcari
Grupul polonez Maspex, producătorul Tymbark și Bucovina, a depus documentația pentru lansarea unei oferte publice voluntare pentru a obține o...