Românii, pe locul 3 în Europa de Est în ceea ce privește consumul de apă la PET
Majoritatea consumatorilor din cinci țări din Europa Centrală și de Est consumă aproximativ un litru de apă pe zi, în timp ce 45,1% dintre români se conformează acestui obicei, arată un studiu realizat de Waterdrop, producător de microdrinks și recipiente sustenabile.
Studiul a examinat tendințele de hidratare ale consumatorilor din cinci țări din Europa Centrală și de Est în care brandul are o prezență locală, respectiv România, Slovacia, Polonia, Ungaria și Cehia. Principalii factori care stau la baza studiului au fost proveniența apei consumate, frecvența hidratării, regularitatea practicării sportului, tipurile de recipiente folosite, precum și tipurile de arome Waterdrop preferate de consumatori.
Potrivit informațiilor colectate, 70,3% dintre respondenți, dintre care 46,8% din România, aleg în mod predominant să consume apă filtrată, urmată de apa îmbuteliată în sticle de plastic, cu un procent de 41,8% în România, iar într-un procent foarte mic, apa de izvor, în cadrul efortului lor de a se menține hidratați în mod corespunzător.
Cu privire la recipientele folosite de către consumatori, se constată că majoritatea optează pentru sticlele borosilicate sau din oțel inoxidabil. Cu toate acestea, există un procent semnificativ de consumatori care utilizează sticle de plastic. În acest context, România se situează la mijlocul clasamentului, ocupând poziția a treia, cu un procent de 16,4%. Cea mai redusă proporție pentru utilizarea recipientelor de plastic se înregistrează în Slovacia, cu 6,2%, în timp ce Polonia se distinge prin cea mai înaltă cifră, unde 20,8% dintre consumatori folosesc astfel de recipiente.
Pentru piața din România se observă o strânsă apropiere a procentelor în ceea ce privește aromele preferate de către consumatori. În mod specific, 46.5% dintre aceștia optează pentru sortimentele dulci. La fel de aproape, cu 45,8%, se situează preferințele pentru aromele cu gust de citrice, alături de aromele revigorante. De asemenea, 37,5% dintre consumatori aleg variantele ușor acrișoare. Aceste tipare similare se remarcă și în alte țări, cum ar fi Slovacia, Polonia și Cehia. Totuși, Ungaria se distinge din acest punct de vedere, întrucât sortimentele cu gust de citrice domină preferințele, ocupând primul loc în opțiunile consumatorilor.
Waterdropeste un brand fondat în 2016 de Martin Donald Murray and Henry Murray, având misiunea să încurajeze oamenii de pretutindeni să consume mai multă apă pentru o viață mai sănătoasă, longevivă și sustenabilă. Prezent la nivel mondial pe 12 piețe, 11 piețe din Europa (Germania, Austria, Marea Britanie, Franța, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, România) și SUA, Waterdrop deservește peste un milion de clienți la nivel global.