Waterdrop, afaceri de 2,8 mil. euro la nivel de grup și 4.000 de produse vândute în România
Waterdrop CEE, startup care își propune să încurajeze oamenii să consume mai multă apă și care s-a lansat în România în toamna anului trecut, a înregistrat aproape 4.000 de produse vândute pe plan local. Prezentă pe 4 piețe, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu aproape 200%, însumând un total de 2,8 milioane euro.
Anul 2021 a fost unul dinamic, plin de schimbări și măsuri imprevizibile generate de pandemie, cu care s-au confruntat companiile din toate sectoarele de activitate. Waterdrop nu numai că s-a adaptat eficient la aceste provocări în conformitate cu nevoile clienților săi, dar a reușit să depășească perioada cu rezultate financiare favorabile șisă-și extindă operațiunile pe o nouă piață, România.
„Putem spune că am avut un an prosper pe plan financiar, în pofida măsurilor neașteptate și a circumstanțelor în schimbare, întrucât am reușit să ne îndeplinim obiectivele și să obținem un profit de 20%. Ne-am majorat cifra de afaceri totală la 2.8 milioane de € pe piețele din Cehia, Slovacia, Polonia și România, înregistrând cea mai mare creștere de la lansare, cu până la 200% față de 2020. La această evoluție au contribuit cu siguranță și deschiderea primului magazin fizic din Cehia, în New Brno, dar și extinderea portofoliului existent cu alte linii de produse, precum biberoane, gama Microtea și alte ediții limitate care s-au bucurat de aprecierea clienților. Cehia rămâne țara cu cea mai mare cotă de piață, însă pentru 2022 prevedem creșteri majore în toate celelalte piețe, inclusiv în România”, a declarat Kateřina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE.
Înființată la Brno, în 2018, Waterdrop CEE s-a extins treptat și în alte țări vecine, precum Slovacia, Polonia, România și cel mai recent, Ungaria, de la care există mari așteptări. În plină pandemie, Waterdrop CEE a remarcat o schimbare în comportamentul consumatorilor care, în perioada de izolare, au început să devină mai conștienți de importanța unui stil de viață sănătos și să caute informații despre cum să se mențină în formă în contextul muncii de acasă. Băuturile fără zahăr și fără conservanți au devenit, de asemenea, parte integrantă a unui stil de viață echilibrat.
Volumul vânzărilor s-a dublat în Cehia și Slovacia, iar în piața poloneză s-a triplat. Valoarea medie de achiziție stabilă este de 45 euro în toate țările din CEE unde startup-ul activează. În ton cu majorarea vânzărilor, popularitatea revoluționarelor Microdrinks este evidențiată și de numărul de unități vândute, care a urcat la peste 3 milioane de capsule anul trecut. Transferul semnificativ al clienților în mediul online a fost un context de piață favorabil pentru Waterdrop, care s-a adaptat cu ușurință, întrucât își are originea ca magazin online.
Citește și:Producătorul de microdrink-uri Waterdrop intră pe piața din România
Waterdrop, peste 2.100 de comenzi în România
Deși operează în România de numai de câteva luni, Waterdrop a obținut rezultate care au întrunit așteptările companiei, demonstrând nevoia în creștere a consumatorilor pentru produse sustenabile, dar și pentru alternative la băuturile carbogazoase sau cu un conținut ridicat de zahăr, și implicit nevoia unui astfel de produs inovativ în piața locală.
În ultimul trimestru al anului 2021, compania a atins un volum al vânzărilor de aproape 4.000 de produse din gamele Microdrink și Microtea, înregistrând un total de peste 2.100 de comenzi. Planurile companiei pentru România de anul acesta se axează pe educarea pieței privind importanța unui stil de viață sănătos, dar și pe consolidarea bazei actuale de clienți și majorarea ei cu 60%.
"O parte importantă a identității Waterdrop este programul de loialitate Waterdrop Club, o comunitate formată din clienții fideli și fanii brandului care este în continuă creștere de la un an la altul, reunind în prezent peste 40.000 de consumatori din spațiul CEE. Momentan, cel mai puternic club este cel din Cehia, însă și comunitatea din România a avut o evoluție dinamică - peste 2.800 de consumatori s-au alăturat de la momentul lansării”, a precizat Kateřina Navrátilová.
Parteneriat Waterdrop și Plastic Bank
Preocuparea consumatorilor pentru sustenabilitate și responsabilitate față de mediul înconjurător este în continuă creștere la nivel european, aceste direcții fiind o parte integrantă a brandului Waterdrop. Interesul clienților pentru recipientele reutilizabile este confirmat de vânzările a peste 60.000 de sticle și pahare termice.
Pe lângă producția durabilă, Waterdrop CEE acordă o atenție deosebită și reciclării, lucru dovedit și de parteneriatul pe termen lung cu Plastic Bank, întreprindere care construiește ecosisteme de reciclare pentru a combate nivelul de poluare al oceanelor și nivelul sărăciei în cadrul țărilor în curs de dezvoltare. Ca urmare a extinderii lanțului de distribuție prin magazinele fizice proprii din ultimele 6 luni, cele mai recente fiind în Praga și Brno, Waterdrop a colectat peste 80.000 de pachete goale în programul de reciclare.
Waterdrop este un brand fondat în 2016 de Martin Donald Murray and Henry Murray, având misiunea să încurajeze oamenii de pretutindeni să consume mai multă apă pentru o viață mai sănătoasă, longevivă și sustenabilă. În 2022, Waterdrop a primit recunoașterea Financial Times ca fiind compania cu cea mai rapidă creștere din sectorul Food and Beverage din Europa. Prezent la nivel mondial pe 12 piețe, 11 piețe din Europa (Germania, Austria, UK, Franța, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, România) și SUA, Waterdrop deservește peste 1 milion de clienți la nivel global.