Rețelele mari se opun lansării monitorului oficial al prețurilor

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) contestă utilitatea introducerii platformei online „Monitorul preţurilor de consum” şi anunţă că nu va susţine acest proiect. Asociaţia a transmis punctul său de vedere atât Consiliului Concurenţei, cât şi Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) - două dintre cele trei autorități implicate în proiect. Rețelele mari se opun lansării monitorului oficial al prețurilor

În aceeași zi, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la sediul Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu – Președintele instituției – preciza că autoritatea vede necesară implicarea rețelelor mari de magazine în acest proiect pentru furnizarea de informații despre prețurile la raft ale bunurilor de larg consum.

Argumentele marilor rețele împotriva Monitorului de prețuri se referă în principal la lipsa utilității acestui instrument pentru cumpărătorii români: “După cum este binecunoscut, în activitatea de vânzare desfăşurată de marile lanţuri de retail modificările de preț pot apărea cu frecvență zilnică, iar în unele cazuri chiar de mai multe ori în aceeași zi, în funcţie de dinamica pieţei. Pentru ca un consumator să poată beneficia efectiv de cel mai mic preţ ar trebui să aibă acces neîntrerupt la internet,  precum şi posibilitatea de a se deplasa rapid la locaţia respectivă”, se precizează în comunicatul AMRCR.

În același timp, Asociația Marilor Rețele din România acuză lipsa de transparență a autorităților în creionarea acestui proiect de monitorizare a prețurilor: „Nu înţelegem nici viteza uimitoare cu care Guvernul a avizat Memorandumul privind înfiinţarea Monitorului preţurilor, într-o lipsă totală de transparenţă şi fără consultarea prealabilă a părţilor vizate de acest proiect. Executivul pare să nu se fi gândit nici la resursele umane suplimentare necesare din partea retailerilor pentru operarea acestui sistem, efort care nu le-ar mai permite acestora să rămână competitivi pe o piaţă extrem de sensibilă la costuri”, a declarat Delia Nica, Director Executiv AMRCR.

Monitorul Prețurilor este o inițiativă a Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) împreună cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Consiliul Concurenţei. Acesta ar urma să ia forma unei platforme online care va afişa săptămânal preţurile comparative la produsele care fac parte din coşul zilnic al populaţiei.

În acest moment proiectul este încă pe hârtie, nefiind clar nici dacă există resurse financiare pentru implementarea lui. Planul celor trei inițiatori este de a-l lansa oficial în 2016, potrivit datelor din piață. Inițierea acestui proiect are loc în contextul negocierilor de la nivelul Comisiei Europene privind crearea unui instrument similar care să asigure transparență pe lanţul comercializării produselor de la producător până la raftul magazinelor.

Citiți și analiza dinamicii prețurilor în rețelele internaționale de magazine în 2014 realizată de către revista Progresiv: studiul Shopping Basket.

http://www.magazinulprogresiv.ro/articole/shopping-basket-2014-cresc-diferentele-de-pret-intre-hypermarketuri-si-supermarketuri

Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toți “actorii” implicați sunt de acord cu reducerea prețului laptelui
Toate marile rețele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui, ca urmare a discuțiilor...
Reducerea prețului pentru lapte, o dezbatere la Consiliul Concurenței
Reducerea prețului pentru lapte, o dezbatere la Consiliul Concurenței
Autoritatea de concurență discută cu retailerii și procesatorii care intenționează să facă parte din acordul voluntar pentru reducerea...
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul...
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Numărul accesărilor aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada...